سه طرح مهم عمرانی در دانشگاه کاشان اجرا و به بهره برداری رسید

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۰۲:۱۵ کد : ۱۷۸۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۹
با حضور معاون دانشجویی و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه حاج مجید راهب در پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان افتتاح و عملیات اجرایی دو طرح مهم خدماتی، آموزشی نیز در این دانشگاه آغاز شد.

با حضور معاون دانشجویی و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه حاج مجید راهب در پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان افتتاح و عملیات اجرایی دو طرح مهم خدماتی، آموزشی نیز در این دانشگاه آغاز شد.

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم افتتاح خوابگاه حاج مجید راهب، نقش خیرین را در حمایت و همراهی دولت حایز اهمیت دانست و  گفت: خیرین تولید کنندگان عظیم و صنعتگران  نمونه کشور و مایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستند.

دکتر محمود ملا باشی، با اشاره به اینکه حرکت عظیم خیرین،  نمونه ای از حکومت مردمسالاری دینی است افزود: این حرکت های خودجوش خیرین در توسعه فضاهای آموزشی، یاریگر دولت در ارتقاء سطح علمی، آموزشی و فرهنگی جامعه هستند.

وی، به نقش خیرین در ساخت خوابگاه ها اشاره کرد و  اظهار داشت: این خوابگاه جهت دار و ماموریت گرا که برای پژوهشگران در این منطقه ساخته شده، گامی هدفمند در رونق و توسعه تولید ملی و پرچم افتخاری برای کشور است.

رییس سازمان امور دانشجویان کشور، با اشاره به اینکه دانشگاه کاشان در دولت نهم و دهم نقش مهمی در امر شکوفایی علمی کشورداشته است، افزود: دانشگاه کاشان  در بین 110 دانشگاه کشور با جذب خیرین و توسعه فضاهای علمی، آموزشی، خدماتی و رفاهی نقش به سزایی  درسازندگی داشته و آبروی وزارت علوم است.

وی، پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان را از پژوهشکده های منحصر به فرد در کشور برشمرد و تصریح کرد: یکی از کانون های مهم تولید ملی همین پژوهشکده است و وزارت علوم نیز حمایت خود را برای ارتقاء این پژوهشکده اعلام می دارد.

دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نیز در این مراسم با قدردانی از خانواده حاج مجید راهب در ساخت خوابگاه پژوهشکده اسانس قمصر و دیگر خیرینی که یاریگر ساخت فضاهای آموزشی دانشگاه کاشان هستند  افزود: این حرکت مردمی خیرین درساخت فضاهای آموزشی در هیچ یک از دانشگاه های کشور وجود ندارد و دروزارت علوم به دنبال تکثیر این الگو در سایر دانشگاه ها هستیم.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد،  با اشاره به اینکه  امروز دانشگاه کاشان، دارای پشتوانه عظیم حمایتی است اظهار داشت: نقش خیرین در توسعه فضاهای آموزشی و علمی نشان از علاقه مردم این دیار به تاریخ و علم است و این افراد نیکوکار و خیر دوست مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد:  دانشگاه ها با سرمایه گذاری این خیرین که بسیاری از آنها خود از صنعتگران و تولیدکنندگان نیز هستند، مسیر روشنی در کاربردی کردن علوم و رونق تولید ملی، خواهند پیمود.

دکتر ساداتی نژاد  ابراز امیدواری کرد تا روزی این پشتوانه عظیم خیرین  در عرصه سازندگی، دانشگاه ها را بی نیاز از امکانات دولتی کند و از منابع دولتی به عنوان منابع کمکی و منابع خیرین نیز منابع اصلی در دانشگاه ها استفاده شود.

سرپرست دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش خیرین در توسعه فضاهای آموزشی گفت: در این دانشگاه 45 هزار متر مربع فضای آموزشی، پژوهشی و کمک آموزشی و خدماتی در حال ساخت است  که 25 هزار متر مربع آن توسط ستاد توسعه دانشگاه و با مشارکت خیرین انجام می شود.

دکترکتابی، ساخت فضاهای آموزشی در دانشگاه کاشان را متناسب به قابلیت ها، پتانسیل و نیاز منطقه دانست و اظهار داشت: بر اساس سند چشم انداز 1404 برنامه ها و فضاهای آموزشی این دانشگاه برنامه ریزی شده است.

وی، با اشاره به اینکه در منطقه کاشان سرمایه گذاری و اثر بخشی خیرین در فعالیت های فرهنگی و آموزشی بیش از دولتی بوده است افزود: حضور خیرین در دانشگاه علاوه بر توسعه فضای کالبدی، زمینه توسعه ارتباط با صنعت و ارتقاء سطح کیفی و علمی دانشجویان را موجب شده است.

حاج مجید راهب کارآفرین و صنعتگر نمونه کشور نیز در این مراسم، کارآفرینی را درتولید ملی و اشتغال حایز اهمیت دانست و گفت: پتانسیل ها و قابلیت های زیادی در جامعه ما برای کار وجود دارد که بایستی آن قابلیت ها شناسایی و به درستی به کار گرفته شود.

وی، تولید گل را نمونه منحصر به فرد برای رونق اقتصاد دانست و افزود:  در بخش گلاب، اسانس و  گل خشک هنوز در این منطقه کسری وجود دارد و جواب بازارهای دنیا را نمی دهد که باید درزمینه  پرورش و تولید گل بیشتر کار شود.

حاج مجید راهب، پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان را برای تولید هر چه بهتر گلاب و اسانس و دیگر محصولات تولیدی گل حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: این پژوهشکده با بکارگیری متخصصان و پژوهشگران و وجود دستگاه ها و آزمایشگاه های کاربردی نقش به سزایی در رونق و توسعه اسانس و گلاب دارد.

علی محمد الماسی دبیرستاد توسعه دانشگاه کاشان نیز در این مراسم، گزارشی از فعالیت های انجام شده این ستاد و نقش و معرفی خیرین آموزش عالی در دانشگاه کاشان را ارائه کرد.

دراین مراسم نشان مهرورزان و کارآفرینی به مهندس حاج مجید راهب اهدا و از خانواده ایشان نیز با اهدا لوح و هدایایی  تقدیر شد.

در پایان نیز با حضور معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیر عامل بانک صادرات توسعه کشور، خوابگاه راهب با زیر بنای 980 متر مربع با 16 سوییت خوابگاهی چهارنفره با ظرفیت 64 نفر در دو طبقه در جنب پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان افتتاح شد.

همچنین با حضور تیمسار منصوری نماینده منتخب مردم شهرسان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و معاون دانشجویی و معاون حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کلنگ مرکز بهداشت، درمان و مشاوره و دانشکده معماری دانشگاه کاشان  به زمین زده شد.

 


نظر شما :