نشست مشترک هیات رئیسه دانشگاه کاشان با هیات رئیسه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۷ کد : ۱۷۲۳۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۷۵

نشست مشترک اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان و مدیر ان بین الملل و  پژوهشی  دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هیات رئیسه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC به صورت برخط برگزار شد .

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست از تلاش ها و حمایت های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  قدردانی کرد وگفت: امید است تا با هم افزایی و برگزاری اینگونه نشست ها و تبادل تجربیات،  بتوان ارتقاء  هر بیشتر علم  و دانش را شاهد بود.
دکتر عباس زراعت به قرار گرفتن دانشگاه کاشان جزء 10 دانشگاه برتر کشور از سال 96 در نظام رتبه بندی آی اس سی اشاره کرد و افزود: در برنامه راهبردی، دانشگاه کاشان مکلف است جایگاه خود را  در بین 10 دانشگاه حفظ کند.
رییس دانشگاه کاشان کسب رتبه نخست این دانشگاه در جذب خیرین را یادآور شد و از  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خواست تا یکی از نظام های رتبه بندی را به  جذب و مشارکت خیرین اختصاص دهد تا زمینه ترغیب و جذب افراد نیکوکار  در  دانشگاه ها بیشتر فراهم شود.
دکتر محمد جواد دهقانی رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC   هم از حضور دانشگاه کاشان در این وبینار قدردانی کرد و گفت: هم افزایی دانشگاه کاشان با دیگر دانشگاه های منطقه و کشورقابل تقدیر و  می تواند الگو یی برای دیگر دانشگاهها  باشد.
وی به جهش علمی کشور در مجامع مختلف بین المللی اشاره کرد و افزود: علیرغم تمام مشکلات و تحریم ها  با تلاش محققان و اندیشمندان، جمهوری اسلامی توانسته جایگاه خوبی را در نظامهای مختلف علمی بین المللی کسب کند.
وی پیشنهاد ایجاد نظام رتبه بندی جذب خیرین آموزش عالی از سوی دانشگاه کاشان را اقدامی شایسته عنوان کرد و اظهار داشت: در شاخص های نظام های رتبه بندی دانشگاه ها می تواند  این موضوع خیرین اضافه  شود.
دکتر دهقانی شاخص های جدید نظام رتبه بندی آی اس سی را  تاکید بر  نوآوری، فناوری و تجاری سازی علم و فناوری عنوان کرد و افزود: دانشگاه ها باید با ایجاد شرکت های دانش بنیان و  ارتباط هر چه بیشتر با صنعت و جامعه بتوانند علاوه بر اثر گذاری اقتصادی، درآمدزایی نیز  داشته باشند. 
دکتر منصور حقیقت معاون پژوهش و فناوری ISC نیز  با بیان اینکه  یکی از مهمترین شاخص های علمی کشور، معتبر بودن محل انتشار یافته های علمی در مجلات بین المللی است، گفت: یکی از ماموریت ها و وظایف اساسی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ثبت و ارزش گذاری کمّی و کیفی و رتبه بندی نشریات و سایر تولیدات علمی در زیرمجموعه های پایگاه پس از طی مراحل ارزیابی است.

وی گفت: سطح بندی نشریات، بر مبنای ارزیابی بر اساس ساختار و نیز مبتنی بر داده های علم سنجی در گروه بررسیهای استنادی ISC در حال انجام است و  پژوهشگران و اعضای هیئت علمی  می توانند با مراجعه به وبگاه پایگاه استنادی و بخش سامانه نشریات علمی جهان اسلام از این سامانه استفاده کنند.

معاون پژوهش و فناوری ISC افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برای تمام دانشگاه ها در حال طراحی سامانه ای است که در آن اطلاعاتی از قبیل نام اعضای هیئت علمی، مقالات و نمودارهای تحلیلی وضعیت علمی دانشگاه و حوزه های موضوعی علمی دانشگاه گنجانده می شود که این  امر به یکدست شدن و استاندارد سازی وابستگی سازمانی کمک فراوانی خواهد کرد.
انعقاد تفاهمنامه همکاری دانشگاه کاشان با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام،  پیگری اخذ مجوز نمایه شدن مجله کاشان پژوهی در پایگاه isc ،  برگزاری کارگاه ها و دوره های اموزشی مشترک از دیگر موارد و موضوعات مطرح شده در این نشست بود.


نظر شما :