گام‌های نوین نوآورانه در دانشگاه کاشان با ترویج و ارتقاء کارآفرینی

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۲ کد : ۱۱۴۷۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۲۸

رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت روز کارآفرینی با حضور در مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان در جریان برنامه های این مرکز قرار گرفت.

معاون نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان در این دیدار کارآفرینی را یکی از حلقه‌های ضروری و تاثیرگذار در زیست بوم نوآوری دانشگاه عنوان کرد و گفت: برای ارتقاء فرهنگ کارآفرینی حمایت و عزم جدی اساتید و دانشجویان  لازم است.

دکتر سعید گلابی به تبدیل معاونت‌های پژوهشی دانشکده‌ها به معاونت پژوهش، فناوری و کارآفرینی اشاره کرد و افزود:هدف از این اقدام آماده سازی بستر لازم برای فعالیت نوآورانه و ایده پروری دانشجویان و اساتید است.

وی برگزاری دوره‌های مهارتی تخصصی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: استفاده از دوره‌های آموزش مجازی کارآفرینی برای دانشجویان لازم است.

وی ایجاد یک نوآوری در هر دانشکده را از برنامه های این معاونت عنوان کرد و اظهار داشت: سعی بر این است که دانشجویان تحت نظارت این معاونت فعالیت‌های نوآورانه خود را انجام دهند تا بتوان ایده‌هایی که خلق می کنند به ثروت تبدیل کرد.

دکتر گلابی فراهم کردن اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه را یکی از اولویت‌های مهم این طرح ذکر و اظهار امیدواری کرد: تا با فراهم کردن زیرساخت‌ها  و حمایت‌های لازم بتوان نوآوری و کارآفرینی  را در دانشگاه ارتقا بخشید.

دکترسید محمدباقر  قریشی رییس مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان هم یکی از سیاست‌های برنامه راهبردی دانشگاه را افزایش و ترویج کارآفرینی عنوان کرد و گفت: در این راستا لازم است تا برای اعضای هیات علمی دانشگاه نیز دوره‌های کارآفرینی برگزار شود.

وی به برگزاری 20 دوره مجازی و 15 دوره حضوری کارآفرینی اشاره کرد و افزود: برای ترم تابستان نیز دوره‌های مختلف کارآفرینی و مسابقه مجازی ایده پردازی  نیز برای کلیه رشته‌ها برنامه‌ریزی شده است.

رئیس دانشگاه کاشان هم با تبریک روز کارآفرینی از روسای پیشین مرکز کارآفرینی این دانشگاه قدردانی کرد و گفت: هدف از ایجاد این مرکز در دانشگاه ارتقا فرهنگ کارآفرینی و فراهم کردن فرصت شغلی برای دانشجویان است تا بتوان همراه با آموزش،  دروس  مهارت‌های کارآفرینی را در دانشگاه فراگرفت  و با خلق ایده‌های نوآورانه علم  را به ثروت تبدیل کرد.

دکتر عباس زراعت فرهنگ‌سازی و ایجاد شرکت‌های کارآفرینی در زمینه‌های مختلف متناسب با نیاز دانشجویان و بازار کار را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای تحقق این هدف، تبادل تجربیات با دانشگاه‌های کارآفرین و حمایت‌های خیرین لازم است.

کلید واژه ها: کارآفرینی کارآفرینی در دانشگاه ایده پردازی خلاقیت پارک علم و فناوری نوآوری معاونت نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان دانشگاه کارآفرین


( ۱ )

نظر شما :