رئیس دانشگاه کاشان: کانون‌های هماهنگی باید به فناوری روز دنیا آگاه باشند

۱۴ تیر ۱۳۸۹ | ۱۸:۵۶ کد : ۱۰۸۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۱۰

رئیس دانشگاه کاشان گفت: کانون‌های هماهنگی فناوری باید به اطلاعات و تکنولوژی‌های روز دنیا آگاه باشند و آن را رصد کنند.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفتگوی خبری شبکه 2 سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به واگذاری و دو کانون هماهنگی فرش و گلاب و گل محمدی به دانشگاه کاشان افزود: برای موفقیت این کانون‌ها تهیه نقشه راه و همراه بودن تولید کنندگان و صادرکنندگان با این نقشه ضروری است.

وی، تعداد اعضاء کانون فرش دانشگاه کاشان را 21 نفر ذکر کرد و اظهار داشت: با برگزاری جلسات ماهانه و ارائه نقطه نظرات کارشناسانه و تبادل تجربیات در صدد هستیم مشکلات فرش دستباف و ماشینی را به طور همه جانبه بررسی و واکاوی کنیم و به راهکار برسیم.

رئیس دانشگاه کاشان، به تولید سالانه چهارمیلیون مترمربع فرش دستباف اشاره کرد و افزود: از محل صادرات فرش ایران سالانه 850میلیون دلار عاید کشور می‌شود.

ساداتی‌نژاد، با اشاره به وجود رقبای تولید کننده و صادر کننده فرش اظهار داشت: با افزایش این روند و ورود فرش‌های چینی و هندی به بازار، فرش ایرانی رفته رفته دچار مشکل می‌شود.

به گفته وی، فرشی که می‌خواهد به بیرون عرضه شود باید مشتری‌مدار باشد و بر طبق سلیقه و ذائقه مصرف کننده و بر اساس بازار تولید شود.

رئیس دانشگاه کاشان، تعامل بین تولید کننده و مصرف‌کننده را ضروری دانست و افزود: باید با روش‌های نوین و تکنولوژی روز، کارگاه‌های قالیبافی را از نظر بهداشتی و نوع انجام کار اصلاح و تغییر داد.

دکتر ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد: تا با ارتباط هرچه بیشتر صنعت با دانشگاه و تعامل و تبادل نظر کارشناسان، متخصصان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان خروجی خوبی در این عرصه حاصل شود.

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :