گزینش بازوی مشورتی و مشاور امین برای دانشگاه است

۰۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۰ کد : ۱۰۸۱۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۰۵

رئیس دانشگاه کاشان گفت: گزینش بازوی مشورتی و مشاور امین برای مجموعه دانشگاه است.

دکتر عباس زراعت در جمع اعضای گزینش دانشگاه با تشکر از تلاش‌های همکاران این حوزه،  هسته گزینش را جزء کارهای سخت و حساس و مهم دانشگاه عنوان کرد و افزود: در بکارگیری و گزینش افراد در محیط علمی دانشگاه باید دقت کافی شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه علمی و توسعه سازمانی بخش عمده ای از آن به نیروی انسانی آن سازمان بستگی دارد اظهار داشت: اگر نیروی انسانی خوبی جذب یک سازمان شود آن سازمان موفق خواهد بود.

رئیس دانشگاه کاشان تخصص، تعهد و مسئولیت پذیری را از شاخص‌های مهم نیروی انسانی در سازمان عنوان کرد و افزود: فردی که در هر سازمانی کار می کند باید نسبت به کار خود تعهد داشته باشد و با انگیزه خدمت کند.

وی سلامت روانی و روابط اجتماعی را از دیگر شاخص‌های مهم برای نیروی انسانی سازمان ذکر کرد و گفت: فردی که مشکل روانی و اخلاقی داشته باشد، به بقیه مجموعه‌های سازمان هم ضربه می زند.

دکتر زراعت آموزش را لازمه هسته گزینش دانشگاه عنوان کرد و افزود: برای موفقیت و کارایی هر چه بهتر این هسته در دانشگاه باید برنامه راهبردی گزینش تدوین شود.

مدیر هسته گزینش دانشگاه کاشان هم در این نشست برگزاری این جلسه را به مناسبت 15 دی ماه سالروز فرمان حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت تشکیل هسته‌های گزینش عنوان کرد و گفت: طبق فرمایشات حضرت امام (ره)، اعضای گزینش باید افرادی صالح، امین، صاحب اخلاق، متعهد و آگاه به مسایل روز باشند و تندخو و سهل‌انگارنباشند.

محمدرضا گندمی افزود: شکست و موفقیت هر سازمانی درگروانتخاب صحیح کارکنان آن سازمان است که باید بر اساس ضوابط و معیارهای حاکم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای دستیابی به اهداف سازمان، هسته گزینش گام مهمی برای مدیریت منابع انسانی محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: گزینشی موفق خواهد بود که مصالح سازمان و کشور را در نظر داشته باشد.

وی با بیان اینکه گزینشگران در مسند قضا و داوری هستند باید انصاف و عدالت را در نظر داشته باشند، افزود: دقت و تیزبینی همکاران گزینش برای بکارگیری وجذب نیروی انسانی از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیر هسته گزینش دانشگاه کاشان رازداری و امانت داری ، اخلاق حرفه ای وعدم وابستگی به گروه و جناح خاص،عدم سفارش و توصیه را از خصوصیات اخلاقی هسته گزینش عنوان کرد و افزود: هسته گزینش باید رفتار، کردار،اخلاق و تعهد کاری افراد را بر گفتار و ظواهر ترجیح دهند.

گندمی با بیان اینکه مبنای تصمیم گیری در گزینش به صورت شورایی و گروهی است نه فردی و شخصی خاطر نشان کرد: گزینش بازوی مشورتی ریاست و معاون اداری مالی دستگاه است.

دراین نشست اعضای هسته گزینش دانشگاه هم نقطه نظرات خود را بیان کردند.

کلید واژه ها: هسته گزینش گزینش دانشگاه دانشگاه کاشان


( ۲ )

نظر شما :

طباطبایی ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۶
با سلام دقیقا بعضی فرمایشات آقای دکتر زراعت (مثل سلامت روانی و روابط اجتماعی, تعهد و مسئولیت پذیری) در بعضی اساتید کم رنگه یا اصلا وجود نداره. وقتی هم در گزینش ها بعضی حقایق گفته میشه که البته خود گزینش گران هم از خیلی مسائل خبر دارن, ولی پای عمل که میرسه و میخوان فلان استاد هیئت علمی رو "رسمی قطعی" کنن, دستشون بسته باشه که مثلا فلانی چون تو این دانشگاه آشنا داره, قدرت داره و ازین حرفا, زور کسی بهش نمیرسه و حتی یک تذکر کوچک هم به ایشون داده نمیشه مثلا. کسی نمیگه این اساتید از دانشگاه اخراج بشن (که اگر اخراج هم بشن واقعا به صلاح دانشگاه و دانشجویانه) ولی وقتی میبینن فلانی اینقدر مشکل داره, سفت و سخت تذکر بدن به ایشون یا حتی تهدید به اخراجش بکنن بلکه رفتارش رو عوض کنه نه که بگن او اینجا آشنا داره, فایده نداره و.. استادی که از نظر اخلاقی مشکل داره و می آد سر کلاس (اون هم کلاسی که بیشترشون دختر و کم سن و سال هستن) و نگاه های زشت به دخترهای مردم میکنه, واقعا چه جایگاهی توی این دانشگاه داره؟ سایر اساتید و همکاران ایشون که از رفتارهای ایشون خبر ندارن چون شاگردش نبودن و سر کلاسش ننشستن ولی دانشجوها بین خودشون میدونن که فلان استاد این مشکل رو داره ولی یا از روی نپختگی فکر میکنن فلانی ازشون خوشش اومده و یا جرات نمیکنن برن گزارش بدن... باید در گزینش این افراد, قوانین به درستی و بی پرده و بدون تعارف و فامیل بازی و آشنا بازی اعمال گردد. یک استاد دیگه که می آد و دست دراز میکنه که مثلا با دانشجوی دختر دست بده چی؟ (این ها دیده شده در همین دانشگاه متاسفانه) میدونم که شما این نظرات رو منتشر نمی کنید, ولی عاجزانه تقاضا دارم, هرجور هست این نوشته را به گوش دکتر زراعت برسونید, هرچند شاید خودشونم بدونن خیلی چیزها رو ولی این یک درد و دل هست از طرف یک دانشجو که خیلی چیزها رو دیده و چند بار هم میخواسته گزارش بده ولی به خاطر حفظ آبروی اون استاد این کار رو نکرده. حتی مایل بوده با خود د. زراعت هم صحبت کنه راجع به اون استاد ولی باز هم به خاطر یک سری مسائل پا جلو نگذاشته. من این خبر رو دیدم, اولا خوشحال شدم و بعد یاد گزینش اون استاد افتادم و این متن بلندبالا را برایتان نوشتم.
دانشجو ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۷
با سلام دقیقا بعضی فرمایشات آقای دکتر زراعت (مثل سلامت روانی و روابط اجتماعی, تعهد و مسئولیت پذیری) در بعضی اساتید کم رنگه.... وقتی هم در گزینش ها بعضی حقایق گفته میشه که البته خود گزینش گران هم از خیلی مسائل خبر دارن, ولی پای عمل که میرسه نباید دستشون بسته باشه......
پاسخ مدیر سایت ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۹

باعرض سلام و ادب

مطالب تکمیلی شما به امانت به سمع و نظر ریاست محترم دانشگاه رسانیده شد و باعث خرسندی است که ضمن تشکر از دلسوزی های شما، ان شا الله دیداری حضوری هم با رییس دانشگاه  داشته باشید  . موفق باشید