سلسله گزارش های مصوبات نشست آذر ماه ۹۸ هیات امنای دانشگاه کاشان؛ تصویب گزارش عملکرد نخستین برنامه راهبردی دانشگاه

۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۲ کد : ۱۰۶۲۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۳۵
سلسله گزارش های مصوبات نشست آذر ماه ۹۸ هیات امنای دانشگاه کاشان؛ تصویب گزارش عملکرد نخستین برنامه راهبردی دانشگاه

تصویب گزارش عملکرد نخستین برنامه راهبردی دانشگاه

رییس دانشگاه کاشان از تصویب گزارش عملکرد نخستین برنامه راهبردی دانشگاه خبرداد.

دکتر عباس زراعت با اشاره به اینکه دانشگاه کاشان جزء اولین دانشگاه های کشور است که اقدام به تدوین و اجرای برنامه راهبردی نموده است، افزود: برنامه راهبردی اول دانشگاه با هدف دستیابی به جایگاه برتر در بین دانشگاه‌های جامع کشور بر اصلاح سیاست‌ها، ساختارها و فرایندهای زیرساختی دانشگاه تأکید نموده و بر ایجاد ساختارهای جدید برای مأموریت های نوین دانشگاه تمرکز داشته است.

وی از مهمترین دستاوردهای اجرای این برنامه را، قرار گرفتن دانشگاه برای سه سال متوالی 1395، 1396  و 1397 در بین 10 دانشگاه جامع برتر کشور در نظام رتبه بندی ISC عنوان کرد و افزود: رتبه دانشگاه در سال 1392، 17 بوده است که در سال 1397 به 9 رسیده است.

وی همچنین به کسب رتبه برتر این دانشگاه در نظام بین المللی تایمز اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه از جایگاه مطلوبی در نظام رتبه بندی تایمز برخوردار است، به گونه ای که در رتبه بندی سال 2019 تایمز، دانشگاه کاشان، رتبه نخست بین دانشگاه های جامع را به دست آورد.

رییس دانشگاه کاشان افزود: درطول برنامه اول ودر حوزه فرهنگی، تعداد تشکل‌های سیاسی و انجمن‌های علمی افزایش یافته است و تعداد نشریات دانشجویی نسبت به سال اول برنامه بیش از صد درصد افزایش یافته است.

 وی اظهار کرد:  تعداد نیروی انسانی از409 نفر در سال1392 به 366 نفر در سال 1397 کاهش یافته است و نسبت کارمند به هیأت علمی  از 1/55 به 1/23 کاهش یافته است.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: سرانه آموزش کارکنان و آموزش مدیران نسبت به سال اول برنامه بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات هزینه‌ای دانشگاه (منابع دولتی) سالانه 25 درصد رشد داشته است، افزود: درآمد اختصاصی از 65 میلیارد ریال در سال 1392 به 146 میلیارد ریال در سال1397 رسیده است و نسبت درآمدهای اختصاصی به کل منابع در برخی سال های برنامه به 17 درصد رسیده است و کل منابع مالی دانشگاه نیز سالانه به طور متوسط 22 درصد رشد داشته است.

رییس دانشگاه کاشان به رشد نشریات علمی دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: تعداد نشریات علمی و پژوهشی دانشگاه 75 درصد نسبت به هدف گذاری برنامه رشد داشته است، این در حالی است که دو نشریه علمی بین المللی معتبرنیز منتشر گردیده است.

دکتر  زراعت افزود: مبلغ سالانه قراردادهای پژوهشی دانشگاه از 10/7 میلیارد ریال در آغاز برنامه به 17/1 میلیارد ریال درسال1397 رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد پژوهشگران با استناد ( Hایندکس بالای 10) 81 نفر است افزود: تعداد اعضای هیأت علمی پراستناد ISI  از 3 نفر به 9 عضو هیأت علمی رسیده است.

رییس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان به35 درصد و نسبت دانشجو به هیأت علمی در سال پایان برنامه به 18/9 رسیده  است.

 وی افزود: درپایان برنامه اول، نسبت رتبه استادی به کل اعضای هیأت علمی به 6/7 درصد و رتبه دانشیاری به کل اعضای هیأت علمی به 23/2درصد رسیده و میانگین سالانه رضایت دانشجویان از کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی به 93/3 درصد افزایش یافته است.

وی به افزایش سرانه فضاهای پژوهشی دانشگاه از 93درصد به 3/49 متر مربع اشاره کرد و افزود: کمک‌های خیرین در ایجاد زیر ساخت‌های دانشگاه کماکان ادامه دارد و منابع خیرین علاوه بر ایجاد زیر ساخت‌های کالبدی به حوزه های پژوهشی سوق داده شده است.

رییس دانشگاه کاشان به ایجاد دو مرکز نوآوری و تجاری سازی و پارک علم و فناوری در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: از جمله سیاست‌های دانشگاه در برنامه راهبردی، دانشگاه کارآفرین و تبدیل علم به ثروت است.

دکتر زراعت ارتقای دانشگاه به تراز بین‌المللی را از دیگر اهداف و سیاست‌های دانشگاه عنوان کرد و  افزود: درحوزه بین المللی نسبت دانشجویان خارجی به کل دانشجویان تا 5 درصد افزایش یافته و تاکنون تعداد 6 کنفرانس بین المللی برگزار شده است.

کلید واژه ها: برنامه راهبردی چشم انداز چشم انداز دانشگاه ها دانشگاه کاشان برنامه راهبردی دانشگاه کاشان


( ۲ )

نظر شما :