تودیع و معارفه مدیر استعدادهای درخشان دانشگاه کاشان

۰۴ خرداد ۱۳۸۹ | ۱۰:۳۴ کد : ۱۰۴۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۲۶

مراسم تودیع و معارفه مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه کاشان روز شنبه 1/3/89 برگزار شد.

 

 

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست دانشجویان نخبه را سرمایه‌ها و مدیران علمی آینده کشور ذکر کرد و گفت: از آنجا که این افراد جزء نیروهای علمی و اجرایی آینده کشور هستند توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری برای این افراد لازم است.

 

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد با قدردانی از مدیر قبلی این دفتر و فعالیت‌های مؤثر ایشان در رابطه با دانشجویان استعدادهای درخشان افزود: تقدیر از دانشجویان برگزیده هر سال در روز 16 آذر، تخفیف و حمایت مالی از دانشجویان نخبه دوره‌های شبانه از جمله برنامه‌های مثبت دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه کاشان بوده است.

 

وی، ارتقاء روابط صحیح علمی و پرورش نیروهای سالم علمی و فکری همراه با برنامه‌های جدید و تجارب دیگران از مدیر جدید خواستار شد.

 

دکتر حسین نعیمی مدیر قبلی دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه کاشان هم در این نشست گفت: پست‌های کلیدی و آینده کشور در دست افراد نخبه و تیزهوش کشور است و باید با ارتباط خوب و توجه بیشتر از این افراد حمایت شود.

 

 

وی، ارتباط و ارتقاء سطح فرهنگی و اخلاقی این افراد را خواستار شد و افزود: در کنار برنامه‌های علمی باید فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی برای سوق دادن بیشتر این افراد به اجتماع در نظر گرفته شود.

 

دکتر نعیمی به فعالیت‌های انجام شده در دوران تصدی خود اشاره کرد و گفت: نخستین اقدام مثبت بر طبق نظر رئیس دانشگاه و مصوبه شورای استعدادهای درخشان برای دانشجویان شبانه معدل بالا بود که از تخفیف هزینة ثبت‌نام بهره‌مند شدند.

 

به گفته وی، بر طبق این مصوبه در نیمسال نخست 18 نفر، دوم 28 نفر و سوم 20 نفر از دانشجویان شبانه از این طرح بهره بردند.

 

وی، به برگزاری سه دوره تجلیل از دانشجویان ممتاز در هر دوره 170 تا 180 نفر اشاره کرد و افزود: با پذیرش بدون آزمون دانشجوی ممتاز کارشناسی در دوره کارشناسی ارشد در سال 86-85، 12 نفر در مقطع کارشناسی ارشد سال 87-86، 22نفر، سال 88-87، 30 نفر و سال 89-88، 38نفر پذیرفته شدند که برای سال 90-89 هم ثبت‌نام این افراد تا پایان خردادماه سال جاری را ادامه دارد.

 

به گفته وی، از زمان برگزاری المپیاد دانشجویی از سال 86 تاکنون، سه المپیاد برقرار شده که در هر دوره 10 گروه آموزشی و از هر گروه یک تیم پنج نفره که در کل 50 نفر بودند، شرکت کردند.

 

دکتر نعیمی افزود: در المپیاد سال 87-86 هفت نفر به مرحله نیمه نهایی و یک نفر به مرحله نهایی و در سال 88-87، 11 نفر به مرحله نیمه نهایی و 3 نفر به مرحله نهایی راه یافتند؛ آزمون نیمه نهایی المپیاد در سال تحصیلی جاری در روزهای 9 و 10 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

 

به گفته وی، افرادی که در این المپیاد پذیرفته می‌شوند بدون آزمون ورودی می‌توانند در هر دانشگاهی که از طرف سازمان سنجش معرفی شود دوره کارشناسی ارشد خود را بگذرانند و همچنین این افراد به بنیاد علمی نخبگان معرفی و گواهی دریافت می‌کنند.

 

 

دکتر مجید صدوقی مدیر جدید امور استعدادهای درخشان دانشگاه کاشان نیز با گرامیداشت سالروز سوم خرداد گفت: عزت و سرافرازی ملت ایران وامدار جانفشانی‌های دلاورمردان و رزمندگان و شهدای انقلاب است.

 

وی، دانشجویان استعدادهای درخشان را گل سرسبد دانشگاه دانست و افزود: از آنجا که این افراد آیندگان کشور و ملت هستند سرمایه‌گذاری بیشتری برای این افراد لازم است.

 

صدوقی، معرفی و شناسایی دانشجویان نخبه و برجسته کردن جایگاه این افراد را ضروری دانست و اظهار داشت: باید سایت و پایگاه ویژه استعدادهای درخشان، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همچون اینترنت در هر دانشکده برای تعامل بیشتر این افراد وجود داشته باشد.

 

به گفته وی، غنی‌سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان نخبه، برگزاری کارگاه‌های علمی زبان و کامپیوتر و ارتقاء روحیه امید به دانشجویان و بازدید از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی و هویت دادن به دانشجویان نخبه برای ایشان لازم است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :