رییس دانشگاه کاشان: تحریم ها، فرصتی برای توسعه کشور است

۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۸ کد : ۱۰۲۴۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۷۵
رییس دانشگاه کاشان: تحریم ها، فرصتی برای توسعه کشور است

رییس دانشگاه کاشان ارتباط و تعاملات بین دانشگاه و صنعت را مهمترین گام توسعه اقتصادی دانست و گفت: در شرایط خاص بوجود آمده برای کشور، تحریم را باید فرصت بدانیم تا بتوانیم بدون وابستگی به خارج بر تمامی مشکلات خود فائق آییم.

دکتر عباس زراعت در بازید از شرکت چینی کاشان، نقش دانشگاه ها را برای رفع بسیاری از مشکلات کشور حایز اهمیت دانست و افزود: دانشگاه با دارا بودن کادر برجسته علمی می تواند منشاء اثرات مثبت و مفیدی برای جامعه باشد.امروز دانشگاهها باید در دل جامعه و میان مردم حضور یابند تا مشکلات را شناسایی کرده و برای آنها راه حل پیدا کنند.

وی با بیان اینکه رسالت دانشگاه ها به طور سنتی  آموزش محوری  بوده است،  خاطر نشان کرد: در حال حاضر رسالت دانشگاه ها وآموزش عالی، حرکت به سوی دانشگاه های نسل چهارم و  کارآفرین و تربیت نیروهای متخصص است.

وی تاکید کرد:  باید دیوار بین دانشگاه و صنعت و جامعه برداشته شود تا با  شناسایی نیاز های صنعت ، دانشگاه ها بتوانند رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

رییس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه سالانه بیش از یک هزار پایان نامه و رساله در دانشگاه تدوین و منتشر می شود، خاطر نشان کرد: باید سعی شود که پایان نامه ها کاربردی و هدفمند و در راستای رفاه مردم بکار گرفته شود.

دکتر زراعت به وجود 11 دانشکده و 14 مرکز پژوهشی و پژوهشکده و پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی و آزمایشگاه های مجهز و 300 عضو هیات علمی متخصص در دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: استفاده از پتاسیل های این دانشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و توسعه این شهر است.

رییس دانشگاه کاشان اظهار امیدواری کرد تا با تداوم این تعاملات بین دانشگاه و صنعت بتوان روند روبه رشد تولیدات و محصولات صنایع را شاهد بود.

این بازید به دعوت مدیر شرکت چینی پردیس کاشان به منظور ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با صنعت و استفاده از توان علمی دانشگاه برای رفع برخی مشکلات این شرکت انجام شد.

 

کلید واژه ها: تحریم ارتباط با صنعت ارتباط دانشگاه با صنعت دانشگاه کاشان


نظر شما :