راه یابی سه اثر دکتر عباس اکبری عضو هیات علمی دانشگاه کاشان به موزه ی سفال گوبیوی ایتالیا

۰۴ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۴ کد : ۱۰۰۳۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۱۱۰

سه اثر دکتر عباس اکبری عضو هیات علمی دانشگاه کاشان به موزه ی سفال گوبیوی ایتالیا راه یافت.

دکتر عباس اکبری گفت: شهر گوبیوی ایتالیا به همان میزان که به داشتن بافت معماری و سنت های فرهنگی و هنری ایتالیایی مشهور است دارای شهرت جهانی در خصوص تو لید سفال فلز فام است.

وی با بیان اینکه سنت های هنری اسلامی به ویژه دست آورد های فنی سفالگران مسلمان از طریق اسپانیا به ایتالیا و به ویژه شهرهای دروتا و گوبیو انتقال یافت، افزود: به همین دلیل سفالگران این شهر کسب دانش فنی ساخت این سفالها را هدیه ای از جهان اسلام می دانند.

عضو هیات علمی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: مسئولین این شهر بر اساس اهمیت تاریخ سفالگری شهر و همچنین اهمیت مراسم های آیینی مرتبط با این هنر به ویژه مراسم آیینی شمع، اقدام به تاسیس موزه ای کرده اند که در آن سالانه با گزینش سفالگرانی از نقاط مختلف ایتالیا و جهان تعداد سه اثر از هر هنرمند را به مجموعه این موزه اضافه می کنند.

دکتر اکبری که امسال  از ایران به همراه دو هنرمند دیگر منتخبین این موزه بوده است افزود: آثاری که در این نمایشگاه ارائه کردم  بر اساس فرم های صراحی های سده های میانه اسلامی کاشان و با لعاب های فلز فام و بداهه نویسی های خوشنویسی تزیین شده بود که به صورت دائم در این موزه به نمایش گذاشته شد.

این موزه اکنون با گذشت چند سال و گنجینه خود در خصوص این سفالها یکی از جاذبه های مهم فرهنگی شهر گوبیو می باشد.

کلید واژه ها: موزه ی سفال گوبیوی ایتالیا نمایشگاه نمایشگاه سفال دانشگاه کاشان دکتر عباس اکبری دانشکده معماری و هنر


( ۲ )

نظر شما :