در بیانیه اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان در خصوص انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تاکید شده است؛

انتخاب رییس جمهوری در تراز شهید جمهور می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای در تداوم مسیر حل چالش های مزمن کشور داشته باشد

۳۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۲ کد : ۲۴۰۸۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۳۲

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الاَْماناتِ إِلى أَهْلِها
"خداوند به شما فرمان مى دهد که امانت ها را به صاحبانش بدهید"
قرآن کریم، نساء/۵۸

« حماسه انتخابات مکمّل حماسه مردم در بدرقه شهیدان است. ملت ایران برای حفظ منافع و تثبیت عمق راهبردی خود در معادلات پیچیده بین‌المللی و برای اینکه بتواند ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی خود را ظهور و بروز بدهد تا کام کشور شیرین شود و همچنین برای اینکه بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پر کند، به رئیس‌جمهوری فعال، پر کار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد.»
مقام معظم رهبری، مد ظله العالی

انتخابات، مظهر جمهوریت و تجلی مردم‌سالاری دینی و راهکار مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور است. در این میان، انتخابات ریاست جمهوری (که مبتنی بر قانون اساسی، رییس جمهور پس از مقام رهبری، عالی‌ترین مقام رسمی کشور می‌باشد) بواسطه تأثیر در آینده مردم و میهن عزیزمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. اینک که رئیس‌جمهور انقلابی، محبوب و مردمی، شهید آیت‌الله رئیسی را در میان خود نمی‌بینیم ناگزیر به انتخابی دیگر هستیم. بنابراین در مرحله اول، حضور و مشارکت حداکثری مردم، نکته اصلی و مهم این انتخابات است که نخبگان و دانشگاهیان بایستی برای بالا بردن مشارکت مردمی در آن تلاش نمایند و همگان را به حضور پرشور دعوت کنند.  در مرحله دوم، انتخاب فرد اصلح و شایسته اهمیت دارد که به تعبیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، باید فعال، پر کار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب و نزدیکتر به ملاکهای انقلاب باشد.
 لذا از مردم فهیم و شریف کشورمان بویژه اساتید فرهیخته، کارکنان معزز و دانشجویان گرامی دعوت می شود به فرمان رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی  لبیک گفته و ضمن شرکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۸ تیرماه ۱۴۰۳ و انتخاب فرد شایسته و اصلح، حماسه ای دیگر در گام دوم انقلاب و  شرایط حساس منطقه و جهان خلق نموده و پاسخی محکم به دشمنان قسم خورده ایران و اسلام بدهند.
قطعا دانشگاهیان محترم نقش فعال و اثرگذار خود را در دعوت اقشار مردم به شرکت در انتخابات و همچنین تبیین و کمک به انتخاب اصلح ایفا خواهند نمود.
بی شک انتخاب رییس جمهوری در تراز شهید جمهور میتواند نقش مهم و تعیین کننده ای در تداوم مسیر حل چالشهای مزمن کشور از قبیل ساخت اقتصاد قوی، استقرار عدالت اجتماعی و اقتصادی، ریشه‌کنیِ آسیب‌های اجتماعی و همچنین کمک به تقویت بیشتر نقاط قوت بویژه تقویت حوزه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان و رسیدن به قله افتخار داشته باشد.
در پایان ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید خدمت حضرت آیت الله دکتر رییسی و همراهان شهید ایشان، با تکیه به الطاف الهی و تحت عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و هدایت مقام معظم رهبری حفظه الله، سرافرازی، سربلندی و موفقیت روزافزون میهن عزیزمان را آرزو داریم.

این بیانیه به امضاء ۱۴۱ تن از اساتید دانشگاه کاشان رسیده است.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: انتخابات انقلاب الله کشور جمهوری شهید


( ۱ )

نظر شما :