دانشجوی دکترای رشته علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان جایزه البرز ۱۴۰۳ را دریافت کرد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۷ کد : ۲۳۷۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۹۱

مرآت کریمی، دانشجوی دکترای رشته علوم و فناوری نانو گرایش نانو فیزیک  دانشگاه کاشان در آیین اختتامیه شصت و دومین سال «جایزه البرز» در بخش نخبگان دانشجویی، جایزه البرز 1403 را دریافت کرد.

در آئین اختتامیه شصت و دومین سال جایزه البرز در بخش نخبگان، ویژه تجلیل از برگزیدگان علمی کشور، که روز سه شنبه 17اردیبهشت1403 با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد این دانشجوی نخبه دانشگاه کاشان، جایزه البرز  را دریافت و مورد تقدیر قرار گرفت.

جایزه البرز که به نوبل ایرانی نیز معروف است، از سال ۱۳۴۲ تاکنون هر ساله به یاد بنیانگذار این بنیاد یعنی زنده‌یاد حسینعلی البرز با تجلیل از نخبگان حوزه‌های مختلف علمی برگزار می‌شود.

امسال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی، حوزوی، همچنین نخبگان، دانشمندان و فناوران جوان برای دریافت جایزه نوبل ایرانی با هم رقابت داشتند و در نهایت از ۶۲ نفر در شصت و دومین سال برگزاری این رویداد معتبر و باسابقه کشور، تجلیل شد.

مرآت کریمی، دانشجوی سال آخر رشته علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان است که افتخاراتی   همچون: کسب عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاهی دوره کارشناسی ارشد، کسب عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاهی دوره دکتری، برگزیده طرح شهید وزوایی بنیاد ملی نخبگان، دریافت سطح 3 اختراعات از بنیاد ملی نخبگان، برگزیده پایان نامه کارشناسی ارشد در جشنواره خیام، برگزیده هشتمین دوره توانمندسازی ستاد نانو را در  پرونده خود دارد.

وی دارنده 20 مقاله ملی و بین المللی، سه اختراع ثبت شده در مالکیت معنوی و ساخت الکترولیت باتری لایه نازک و ثبت در مرکز رشد و نوآوری است.

 این دانشجو که رساله دکتری خود را تحت راهنمایی دکتر زاهدی فر و دکتر صادقی آماده کرده است طی هفته های آتی از رساله خود دفاع خواهد کرد.

کلید واژه ها: نخبگان علوم رشته علوم البرز جایزه البرز جایزه سال دومین سال شصت دومین سال نانو


( ۵۴ )

نظر شما :