اجرای طرح دستیار فناوری با راهبری دانشگاه کاشان و پارک علم‌ و فناوری

۰۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۰:۱۱ کد : ۲۱۹۲۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۹۲

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان از  اجرای طرح دستیار فناوری  با راهبری دانشگاه کاشان، پارک علم‌وفناوری ، صندوق عامل ، واحد فناور و دانشجو  خبر داد.
دکتر علیرضا فرجی افزود: این طرح بر اساس هدایت هدفمند آموزه‌های دانشجویان در راستای استفاده کاربردی و کسب تجربه عملی جهت شکل‌گیری دانشگاه جامعه محور و کارآفرین و ایجاد انگیزه و حس امید در دانشجویان و با هدف تربیت نیروی متخصص، تنظیم و برنامه‌ریزی شده است.
وی زمان ثبت نام  این طرح را  از ۶ تا 26 خرداد 1402 برای دو گروه شرکتهای فناور و دانشجویان عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ای که این معاونت تنظیم کرده، طرح دستیار فناوری، اهدافی چون افزایش مهارت‌ها و استعدادهای دانشجویان، ارتقای توان پاسخگویی دانشگاه به نیازهای جامعه، تقویت واحدهای فناور با تأمین نیروی انسانی متخصص و توسعه همکاری متقابل پارک علم و فناوری و دانشگاه و ایجاد زمینه اشتعال دانشجویان در شرکتهای فناور و دانش بنیان  را دنبال می‌کند.
دکتر فرجی با بیان اینکه در دوره اول اجرای طرح دستیار فناوری در سال گذشته در کل کشور حدود ۲۲۰۰ نفر دانشجو به مدت ۶ ماه در شرکتهای مستقر در پارک ها و مراکز رشد مشعول شدند و  در پایان  ۶، ۱۲ و ۱۸ میلیون تومان  از وزارت عتف بترتیب توسط دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکتری  دریافت شد، افزود: پس از پایان طرح  حدود ۲۰٪ این دانشجویان در شرکتها به کار خود ادامه داده و  مشغول بکار شدند .
وی خاطر نشان کرد: امسال نیز این امکان فراهم شده  که حتی شرکتهای دانش بنیان و بزرگ منطقه که در  پارک  مستقر نیستند با تقبل نیمی از هزینه پرداختی به دانشجویان در طرح شرکت کنند‌.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در پایان گفت: گواهی پایان دوره طرح دستیار فناوری برای متقاضیان و واحدهای فناور توسط پارک صادر می‌شود.


( ۴ )

نظر شما :