در نشست «بازارسرمایه؛ از دانشگاه تا صنعت» صورت گرفت؛

تفاهم‌نامه همکاری کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با دانشگاه کاشان

۰۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۳ کد : ۲۱۹۱۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۱۶

نشست «بازارسرمایه؛ از دانشگاه تا صنعت» با حضور دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار ، رئیس دانشگاه کاشان؛  معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه؛ رئیس دانشکده علوم مالی و دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد.

عظیم ثابت، دبیرکل کانون کارگزاران در ابتدای این نشست به معرفی نقش بازارسرمایه در رشد و توسعه اقتصاد، جایگاه صنعت کارگزاری در بازار سرمایه و کانون کارگزاران در بازارسرمایه پرداخت و وظایف و عملکرد آنها را تشریح کرد.

او در خصوص فرصت‌های شغلی و خلاءهای آموزشی که غالبا دانشجویان به هنگام استخدام در نهادهای مالی با آن مواجه هستند به توضیح پرداخت و گفت: گواهینامه‌های کاربردی و حرفه‌ای، همچنین دوره‌های تخصصی آموزشی موجود در کانون کارگزاران برای جبران این کمبود شکل گرفته است.

ثابت افزود: دانشجویان می‌توانند با کسب تخصص و داشتن مهارت‌های لازم در بازار سرمایه مشغول به کار شوند؛ این موضوع با توجه به کمبود نیروی انسانی در برخی شهرستان‌ها این صنعت و در برخی شهرستان‌ها فرصت مناسبی برای اشتغال علاقمندان و نخبگان محسوب می‌شود؛ از طرفی دیگر بازارسرمایه همواره برای به روز نگه داشتن صنعت مالی و ارتقاء آن مشتاق جذب نخبگان این رشته است.    

دبیرکل کانون کارگزاران تاکید کرد: داشتن سواد مالی همواره لازمه و پیش‌نیاز سرمایه‌گذاری مستقیم در بازارسرمایه است و در غیر این صورت علاقمندان به سرمایه‌گذاری باید از روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بهره ببرند.

در ادامه مسلم نیلچی، معاونت آموزش و توسعه کانون نیز به شرح اولویت‌ها و رویه‌های پژوهشی کانون و طرح موضوعات پژوهشی از منظر مسایل مربوط به صنعت و بازارسرمایه پرداخت و از دانشجویان و اساتید خواست تا در قالب رویه‌های پژوهشی کانون اقدام به حل این مسایل بپردازند.

او همچنین با معرفی نشریه علمی کانون آن را محلی برای نشر پژوهش‌های دانشجویان در کمک به بررسی مشکلات صنعت مالی معرفی کرد.

 دفتر همیاران؛ پل ارتباطی کانون با نخبگان

در پایان این نشست از تفاهم‌نامه همکاری کانون با این دانشگاه در سال گذشته مورخ 11 /1401/03 در حوزه‌های ارایه خدمات آموزشی و پژوهشی پیگیری شد و تفاهم نامه دیگری در همین راستا و با موضوع ارتقای فرآیند اجرایی شدن تفاهم نامه قبلی امضا گردید.  

 همچنین «دفتر همیاران کانون کارگزاران» با حضور دبیر کل و معاونت‌های کانون در دانشگاه کاشان و با هدف ارتباط موثر کانون با دانشگاه افتتاح شد.

این دفتر به عنوان پل ارتباطی کانون با دانشجویان این دانشگاه تلاش بنا دارد تا اطلاعات دانشجویان را در خصوص دوره های مالی به روز کرده و پاسخگوی پرسش‌های آنها در زمینه صنعت کارگزاری باشد.

در این دیدار ابتدا مسئولان کانون به همراه مسئولان دانشگاه کاشان از دانشکده تازه تاسیس علوم مالی و کارآفرینی بازدید کردند و طی نشستی با موضوع بررسی شرایط موجود صنعت کارگزاری و اشتغال به بحث و گفت و گو در این خصوص پرداختند؛ همچنین در نشستی دیگر از مرکز نوآوری و تجاری‌سازی این دانشگاه متشکل از شرکت‌های فعال در حوزه داده‌پردازی و هوش مصنوعی دیدن کردند.  

 


نظر شما :