به مناسبت سالروز روز شهدا برگزار شد؛

تجلیل از جانبازان ، آزادگان و فرزندان شهدای دانشگاه کاشان

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۷ کد : ۲۱۵۸۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۴۰

به مناسبت 22 اسفند  سالروز شهدا، مراسم تجلیل از جانبازان ، آزادگان و فرزندان شهدای دانشگاه کاشان با حضور نماینده کفیل مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
نماینده کفیل مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در این آیین با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز شهدا گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست وهمه ما باید ادامه دهندگان راه شهدا باشیم.
جواد نائینی افزود: شهدا و ایثارگران عزیز مایه عزت و سربلندی ایران اسلامی هستند و ملت بزرگ ایران قدردان فداکاری ها و از خودگذشتگی های آنان و خانواده معظم این عزیزان هستند.
وی خاطر نشان کرد: همه ما وظیفه داریم و برخود می بالیم و افتخار می‌کنیم که از این سرمایه های ارزشمند انقلاب قدردانی کنیم و پاسدار حرمت خون شهدای عزیزمان باشیم.
وی با بیان اینکه  انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور است خاطر نشان کرد: نقش افراد در زمینه سازی ظهور مؤلفه هایی دارد که این را  در کسانی می بینیم که در اسلام نقش داشتند.
نماینده کفیل مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جانبازان، ایثارگران و نخبگان که سهمی در انقلاب دارند، زمینه سازان ظهور حضرت عج هستند.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این آئین با تبریک سالروز بزرگداشت شهدا گفت: دانشگاه کاشان جزء دانشگاه هایی است که بیشترین ایثارگر را دارد .

دکتر عباس کتابی با بیان اینکه این نظام جمهوری اسلامی مدیون خون شهدا، فداکاری ایثارگران و از خودگذشتگی و فداکاری جانبازان و زحمات و سختی هایی که آزادگان سرافراز برای نظام جمهوری اسلامی کشیدند.، اظهار داشت: خدمت به ایثارگران از افتخارات دانشگاه هست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه کاشان به برکت نظام جمهوری اسلامی تاکنون موفقیت‌ها و افتخارات زیادی را کسب کرده است خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان در نظام‌های مختلف رتبه بندی خوش درخشیده و در رتبه بندی تایمز در بین دانشگاه های جامع رتبه نخست را دارد که بسیار حایز اهمیت است.

رئیس دانشگاه کاشان به انعقاد قرارداد تشکیل "کنسرسیوم توسعه فناوری ساخت دستگاه فرش ماشینی" با دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: عزت و افتخار کنونی جامعه اسلامی و دانشگاه کاشان  مدیون و مرهون خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان است و به همین علت ما به عنوان خادمان مردم ، خود را موظف به خدمت گذاری به شما عزیزان می دانیم.

مشاور رئیس در امور ایثارگران دانشگاه کاشان نیز از طرح تشکیل شورای ایثارگران خبر داد و گفت:  طرح راه‎اندازی نشریه «مطالعات بین‎رشته‎ای جهاد تبیین» و کتابخانه دفاع مقدس  نیز در دستور کار است.
دکتر مصطفی باغ میرانی افزود: به منظور پاسداشت یاد شهدا، جشنواره قلب سلیم (بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی) پیرامون موضوعات ایثار، شهادت، جهاد، مقاومت و دفاع نیز برگزار خواهد شد.
وی به طرح تجلیل از پژوهشگر نمونه ایثارگر دانشگاه و کارمند نمونه ایثارگر دانشگاه و استاد نمونه ایثارگر دانشگاه اشاره کرد و گفت: طرح تکمیل یادمان شهدای گمنام دانشگاه کاشان و طراحی وبسایت و نرم‎افزار زیارت مجازی قبور شهدای دانشگاه نیز به زودی اجرا خواهد شد.
در پایان این مراسم از جانبازان ، آزادگان و فرزندان شهدای دانشگاه کاشان با اهداء هدایا تجلیل شد.


( ۱ )

نظر شما :