انتشار شماره ۳۲ مجلة علمی مطالعات عرفانی دانشگاه کاشان

۰۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۴ کد : ۱۸۲۱۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۵۴

سی و دومین شماره  مجلة علمی مطالعات عرفانی دانشگاه کاشان شد.

دکتر حسین حیدری مدیر مسئول مجلة علمی گفت: در این شماره، 12 مقالة علمی از اعضای هیأت علمی، نویسندگان و محققانِ برجستة دانشگاه کاشان و سایر دانشگاه­ها و مراکز پژوهشی از سراسر کشور به طبع رسیده است.

دکتر حیدری افزود: مقالات «بازتاب ضرب‌المثل‌های برخاسته از افسانه‌های اسرائیلی در متون عرفانی ادب فارسی»، «سه‌گانۀ اعتدال در عرفان ابن‌عربی» ، «بررسی طرح‌واره‌های قدرتی در گلشن راز بر اساس آراء مارک جانسون»،«بررسی و تحلیل تصوف‌پژوهیِ تطبیقیِ توشیهیکو ایزوتسو»، «نگاهی به تعالیم اخلاق عرفانی در حکایت‌های هفت اورنگ جامی»، «جلوه‌های نمادین انوار رنگین در گوهرهای وجودی  حُسن، عشق و حُزن شیخ شهاب‌الدین سهروردی»، از جمله  عناوین  جستارهای منتشر شده در این شماره از نشریه است.

وی خاطر نشان کرد: مقالات مضمون‌سازی واژۀ آب و مظاهر آن در مثنوی معنوی مولانا، بررسی و تحلیل غزلی از دیوان شمس با رویکرد به یکی از آموزه‌های رواقی در ربط و نسبت با مثنوی معنوی، ارتباط تجربۀ عرفانی و خلاقیت‌های هنری نِفَرّی در المواقف و المخاطبات، نشانه‌شناسی عنوان مثنوی‌های عطار نیشابوری، بررسی روابط بینامتنیتی تمثیل‌های تقابل جان با جسم و جهان در متون عرفانی (مورد مطالعه: کشف الاسرار میبدی، مثنوی‌های عطار و مولوی)، نسخ شرایع در مکتب ابن‌عربی نیز در این شماره زیور طبع یافته است.

نخستین شماره مطالعات عرفانی در سال 1384 منتشر شده و در سال 1387 از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حائز رتبة علمی پژوهشی گردیده است.

دسترسی به این مقاله ­ها برای عموم کاربران وب­سایت این نشریه رایگان بوده و علاقه­ مندان می ­توانند با مراجعه به بخش آرشیوسامانه،  متن کامل مقاله ­های مورد نظر خود را در قالب pdf دریافت کنند.

این مجله به آدرس http://s-erfani.kashanu.ac.ir قابل دسترس همگان است و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام WWW.ISC.gov.ir و در بانک اطلاعات نشریات کشور WWW.magiran.com و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهیWWW.SID.ir نمایه می‌شود.

 

 

 

کلید واژه ها: مطالعات عرفانی


نظر شما :