دومین کارگاه آموزشی با عنوان" فناوری پیل سوختی و هیدروژن"

۲۲ آبان ۱۳۹۱ | ۱۳:۵۴ کد : ۱۷۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۹۲
دومین کارگاه آموزشی " فناوری پیل سوختی و هیدروژن" در دانشگاه کاشان برگزارشد
دومین کارگاه آموزشی با عنوان" فناوری پیل سوختی و هیدروژن" به همت پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

عضو گروه پژوهشی انرژی  و محیط زیست پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان در این کارگاه آموزشی به اصول کلی این فنآوری پرداخته و مبانی علمی آن را برای مخاطبان ارائه نمود.

دکتر عبداله ایران‌خواه، به بیان مزایای استفاده از این فناوری در دنیا و در کشور ایران پرداخته و به نقل از منابع علمی عصر آتی را عصر تامین انرژی براساس هیدروژن ذکر کرد.

وی با بیان اینکه، پیل سوختی وسیله‌ای است که انرژی شیمیایی سوخت را مستقیماً به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند خاطر نشان کرد: پیل سوختی یک مبدل انرژی پاک است که از آن می‌توان سوخت را با بازده بالا به برق تبدیل نمود.

مدیر گروه مهندسی شیمی دانشگاه در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه خروجی این فناوری به جای آلاینده‌هایی مانند Cox ، NOx و ... تنها بخار آب است از آن می‌توان برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و رفع  آلودگی هوا استفاده کرد.

در این کارگاه ضمن ارائه کارها و پروژه های انجام شده دراین خصوص در دانشگاه کاشان، به بخشی از کارهای انجام شده و سند راهبرد ملی توسعه فناوری پیل سوختی در کشور نیز پرداخته شد.

در این کارگاه آموزشی 180 نفر از دانشجویان رشته های مهندسی شیمی، مکانیک، برق، شیمی و فیزیک و سایر رشته‌های دانشگاهی شرکت نمودند.   


نظر شما :