نقش دانشگاه جامعه محور در زمینه پیشگیری از جرم

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۸ کد : ۱۷۵۸۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۳

رییس دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه جامعه محور، دانشگاهی است که تمامی مشکلات و مسائل جامعه را مورد  بررسی علمی قرار داده و راهکارهای دانش محور ارائه دهد.

دکتر عباس زراعت در حاشیه انعقاد تفاهم نامه فی مابین دانشگاه کاشان و اداره زندان کاشان که با حضور رئیس زندان و دادستان کاشان در دانشگاه کاشان برگزار شد، افزود: یکی از این  مشکلات واکنش در مقابل بزهکاران است، مهم ترین روشی که در دنیا مرسوم است  زندانی کردن مجرمان می باشد اما دانشمندان دیدگاههای متفاوتی در این زمینه  دارند.

وی با بیان اینکه  اگر  زندان به صورت علمی اداره نشود کارآیی نخواهد داشت، نقش دانشگاهها را در این  زمینه حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: اداره زندان یک علم است و اساتید دانشگاه باید با همکاری مسوولان و کارشناسان زندان ها محیطی را بوجود آورند که زندان، تبدیل به  دانشگاه جرم آموزی نشود.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان در تحقق چشم انداز خود مبنی بر دانشگاه جامعه محور تاکنون اقدامات  فراوانی انجام داده که یکی از آنها انعقاد تفاهم نامه با دادگستری است تا در زمینه  پیشگیری از جرم و دادرسی منصفانه با قضات دادگستری مشارکت نماید.

وی  افزود: این تفاهم نامه در راستای حضور اساتید و دانشجویان درتدبیر امور مختلف اداره  زندان است تا با مشکلات زندان و زندانیان آشنا شوند و  کارشناسان زندان نیز در کارگاههای  آموزشی شرکت نمایند تا با کمک یکدیگر مجازات زندان را تبدیل به واکنش موثر در  مقابل جرم نمایند .

رییس دانشگاه کاشان، اختصاص بخشی از پایان نامه ها و  طرح های پژوهشی به مسائل زندان کاشان، تشکیل کارگاههای آموزشی برای زندانیان و  کارشناسان زندان، بازدید اساتید و دانشجویان رشته های حقوق، جامعه شناسی، روانشناسی، علوم تربیتی و سایر رشته های مرتبط از زندان و گفتگو با زندانیان  برای آشنایی با مشکلات آنها و ارائه راهکار، فراهم شدن زمینه تحقیق در  جوانب مختلف زندان، کارآموزی دانشجویان و غیره را از دیگر موارد این تفاهم نامه عنوان کرد.


نظر شما :