نشست مشترک اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان و دانشگاه علوم پزشکی کاشان

۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۲ کد : ۱۷۳۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۷۴

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست تعامل بین این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی را بسیار سازنده و تاثیرگذار دانست و گفت: باید این فرصت را امانتی برای خدمت بدانیم تا بتوان با همفکری و تعامل مشکلات و نیازهای منطقه را جامه عمل پوشاند.

دکتر عباس زراعت به تاریخچه طب در کاشان قدیم اشاره کرد و گفت: در گذشته نیز مدارسی همچون صفویه و غیره در کاشان دارالشفا نیز بوده و این ضرورت همراهی و تعامل بین مدارس و طب و پزشکی در گذشته نیز وجود داشته است.

وی تصریح کرد: وجود دانشگاه علوم پزشکی در منطقه از ضرورت ها بوده و امیدواریم با همکاری های مشترک گام های مناسبی در این راستا برداشته شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری "مدیریت جهادی" را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید تمام وقت در خدمت مردم و سازمان خود باشیم و اگر هد‌فمان مشخص باشد، با تکیه به خداوند و پشتکار می توان به اهداف رسید.

وی استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پارک علم و فناوری  پژوهشکده فناوری نانو این دانشگاه را برای ایجاد رشته های  مشترک خواستار شد و اظهار امیدواری کرد: با استفاده از  این فرصت ها و امکانات و با وحدت و همدلی  اهداف این دو دانشگاه را بتوان محقق ساخت.

دکتر زراعت پژوهشکده اسانس، میز آینده پژوهی و فرهنگسرای دانشجویی را فرصتی  مناسب برای رفع نیازها و مشکلات عنوان کرد و افزود:  دانشگاه کاشان آماده همکاری با نهادها و سازمان های مختلف برای رفع مشکلات و ارتقا و توسعه و آبادانی شهر است.

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد:  دانشگاه ها با تعامل با یکدیگر می توانند اداره کننده منطقه باشند و با طرح ایده و فکر، مدیران را راهنمایی و هدایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان هم در این نشست تعامل و همکاری دانشگاه کاشان  با دانشگاه علوم پزشکی را قابل تقدیر دانست و افزود با تشکیل جلسات هیات رئیسه مشترک سعی بر تعاملات بیشتر در راستای رفع مشکلات این شهر در حوزه سلامت هستیم.

دکتر سیدعلیرضا مروجی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی  در حوزه سلامت و آموزشی و مسائل فرهنگی و دانشجویی نیازمند همکاری مشترک می باشد.

در این نشست اعضای هیات رئیسه این دو دانشگاه نیز نقطه نظرات خود را برای تداوم و همکاری بیشتر ارائه کردند.

  در این نشست مشترک زمینه های همکاریهای مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی شامل تاسیس دانشکده داروسازی، استفاده مشترک از امکانات آزمایشگاه‌ها و کارگاهی از جمله تحقیقات در زمینه اسانس، پژوهشکده ها و پارک علم و فناوری، راه اندازی رشته مهندسی پزشکی، استفاده از ظرفیت های نانو تکنولوژی در زمینه پزشکی، انجام تحقیقات مشترک و... مطرح شد.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری فی مابین دانشگاه کاشان و دانشگاه علوم پزشکی منعقد شد.

    


نظر شما :