پذیرش و استقرار بیش از ۲۵ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در دوره نوگشایی پارک علم و فناوری کاشان

۰۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۰ کد : ۱۱۳۷۸ اخبار دانشگاه گزارش ویدئویی
تعداد بازدید:۱۷۶۸

رئیس پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی از پذیرش و استقرار بیش از 25 واحد فناور و شرکت دانش بنیان در دوره نوگشایی پارک علم و فناوری کاشان خبر داد.

دکتر محمد نظیفی فردگفت: پارک‌ علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی با هدف توسعه فناوری در سطح منطقه ای و ملی؛  حمایت از نوآوری های فناورانه کسب و کارهای دانش محور و تجاری سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی منطقه با همت مدیریت دانشگاه کاشان و با اخذ موافقت و همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از مهرماه 1398 نوگشایی شده است.

وی افزود: واحد جذب و پذیرش پارک علم و فناوری کاشان در مدت زمان کوتاهی بیش از 25واحد فناور و شرکت دانش بنیان را در زمینه‌های مختلف فناوری از جمله اسانس و گیاهان دارویی، نساجی، الکترونیک کامپیوتر و فناوری اطلاعات، شیمی و نانو مواد و همچنین تجهیزات پزشکی در این پارک جذب و مستقر نموده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 90 نفر متخصص حرفه ای در واحدهای فناور مشغول به فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: انتظار می رود در یک دوره سه ساله بیش از ۷۵ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در این پارک مستقر گردند.

دکتر نظیفی فرد به اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار در سفر معاون علمی ریاست جمهوری به این پارک اشاره کرد و افزود: تاکنون بخش قابل توجهی ازاین اعتبار مستقیما به حمایت مالی از شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری کاشان اختصاص داده شده است.

رئیس پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شرکت ها همچون دفاتر کاری، فضای آزمایشگاهی و فضای کار اشتراکی و تامین اینترنت پر سرعت از جمله دیگر اولویت های تامین شده توسط پارک برای واحد‌های فناور و شرکت ها بوده است.

راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی  در پارک علم و فناوری کاشان

رئیس پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی همچنین از راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی در این پارک خبر داد و گفت: پارک علم و فناوری کاشان از ابتدای راه اندازی به منظور ارائه خدمات تخصصی به واحدهای فناور، راه اندازی مجموعه های آزمایشگاهی را در برنامه های توسعه فناوری خود قرار داده است تا در این پارک دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در زمینه های فناوری پیشرفته به محصولات قابل ارایه در بازار تبدیل شوند.

دکتر نظیفی فرد خاطر نشان کرد: در این راستا بخشی از ساختمان مرکزی پارک در فضایی به وسعت 370 متر مربع در حال آماده سازی و تجهیز برای ارائه خدمات آزمایشگاهی به شرکت ها و واحدهای مستقر و مراجعه کنندگان بیرونی است.

 وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود این آزمایشگاه تا پایان تابستان سال جاری به طور کامل تجهیز گردد، افزود: اجاره تجهیزات آزمایشگاهی قابل حمل از دیگر خدمات قابل ارایه توسط مدیریت پشتیبانی فنی و تخصصی در پارک علم و فناوری کاشان می باشد.

دکتر نظیفی فرد یادآور شد: همچنین برای واحدهای فناور و شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کاشان، امکان استفاده از کلیه خدمات آزمایشگاهی شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) و همچنین خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز فراهم گردیده است.

توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق در منطقه کاشان یکی از اولویت های پارک غیاث الدین جمشید کاشانی

رئیس پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق در منطقه کاشان را یکی از اولویت‌های پارک غیاث الدین جمشید کاشانی عنوان کرد و افزود: در راستای تسهیل فضای کسب و کار شرکت‌های خلاق و فناور فرهنگی کاشان، تیم‌های نوآور و شرکت‌های خلاق و فرهنگی نیز می توانند از مزایای استقرار در پارک علم و فناوری کاشان بهره مند شوند.

دکتر نظیفی فرد به حضور  دو شرکت خلاق و دانش‌بنیان در حوزه تولید انیمیشن و استاپ موشن در پارک علم و فناوری کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: این شرکت ها در عین حال ضمن ارایه آموزش های تخصصی، در کنار تسهیلات و حمایت های پارک نقش شتابدهی ایده های نوآور را نیز بر عهده گرفته اند.

وی همکاری اصحاب فرهیخته و هنرمندان را برای تجاری سازی ایده‌های خلاقانه واحدهای فناور را خواستار شد و افزود: بر این اساس برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد شهرستان کاشان در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر از ظرفیت‌های اصحاب فرهیخته و هنرمندان در راستای تجاری‌سازی ایده ‌های خلاقانه واحدهای فناور نیز به طور موثر استفاده شود. انتظار می رود با توجه به جذابیت حضور در محیط هم افزای پارک علم و فناوری کاشان، شرکت های خلاق این پارک حضور قابل توجهی داشته باشند.

توسعه در دوران کرونا؛ کسب آمادگی برای موج شیوع بعدی احتمالی

رئیس پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی به توسعه فعالیت‌های شرکت‌های مستقر در پارک در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: شرکت‌های مستقر در پارک کاشان در حوزه فناوری اطلاعات، وب و فضای مجازی و همچنین تولید محصولات ضد عفونی در دوران کرونا در مقایسه با سایر کسب و کارها رونق بیشتری داشته اند اما با توجه به مشکلاتی که این معضل برای کسب و کارهای استارت آپی ایجاد کرده است، معافیت ها، حمایتها و تسهیلات متعددی برای شرکت های فناور مستقر در پارک کاشان در نظر گرفته شده است تا مانع آسیب بیشتر به این نوع واحدهای فناور گردد.

دکتر نظیفی فرد خاطر نشان کرد: ارایه خدمات آزمون آنلاین برای مدارس و مراکز آموزشی، ایجاد بسترهای مجازی مناسب برای آموزش  مجازی، تولید مواد و تجهیزات ضد عفونی بدون الکل و همچنین تولید محتوای آموزشی (فیلم و انیمیشن) در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا از مهمترین دستاورهای شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری کاشان در دوران کرونا بوده است.


لینک دانلود فایل

( ۲ )

نظر شما :