بیانیه گام دوم انقلاب نسخه امروز توسعه دانشگاه هاست

۱۸ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۷ کد : ۱۰۰۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۰۵

رییس دانشگاه کاشان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، راهی روشن برای پیشرفت و توسعه کشور و نسخه امروزتوسعه  دانشگاه ها باید باشد.

دکتر عباس زراعت در جمع مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: نقش مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بسیار اهمیت دارد.

وی تشکیل کارگروه های تخصصی برای تحقق این بیانیه را لازم دانست و افزود: مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با هم افزایی و همفکری استادان دانشگاه باید بیانیه گام دوم انقلاب را چراغ راه خود قرار دهند تا بتوانند بر مشکلات فائق آیند.

رییس دانشگاه کاشان مهمترین شاخص  توسعه را ارتقاء فرهنگ عنوان کرد و اظهار داشت: فرهنگ بهترین دارو و تجویز برای توسعه دانشگاه ها و کشور است.

وی تقویت مباحث فرهنگ  استادی، دانشجویی، سازمانی و مدیریتی در دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: خرده فرهنگ ها اگر به شکل مناسبی با هم تلاقی پیدا نکند خروجی خوبی نخواهد داشت.

دکتر زراعت جامعه محوری را از اصول اساسی دانشگاه دانست و گفت: وقتی دانشگاه می تواند مطرح و اثرگذار باشد که  درد و مشکلات جامعه را حل کند.

وی تربیت انسان های کامل را  دیگر وظیفه دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم در دانشگاه انسان های کامل، مسئولیت پذیر با تقوا و مؤمن تربیت کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل  می شود.

وی نقش استادان را در تربیت دانشجویان بسیار تاثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد: استاد قبل از اینکه معلم باشد باید مربی خوبی برای دانشجویان باشد تا بتواند نیازهای یک دانشجو را در کلاس درس تامین کند.

کلید واژه ها: مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بسیج کارکنان دانشگاه کاشان بیانیه گام دوم انقلاب نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها


( ۲ )

نظر شما :