کاشان خاستگاه توسعه فرهنگی و اجتماعی است

۲۹ فروردین ۱۳۸۹ | ۱۶:۳۶ کد : ۹۹۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۲۶

 

 

رئیس دانشگاه کاشان در همایش ملی توسعه اجتماعی در این دانشگاه گفت: کاشان خاستگاه توسعه اجتماعی است.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه نخستین تمدن شهرنشینی در منطقه سیلک کاشان بنا نهاده شد افزود: اگر توسعه و پیشرفت را افزایش سطح بهره‌مندی افراد جامعه، ارتقاء امنیت در جامعه و گسترش ارتباطات بدانیم هفت هزار سال پیش در منطقه کاشان، انسان‌هایی از غارنشینی برای رسیدن به آن اهداف این تمدن را بنا نهادند.

وی اظهار داشت: این افراد نخستین انسان‌هایی بودند که در راستای توسعه اجتماعی گام نهادند و با خلق آثاری از ذوب فلزات، پارچه و اصول هندسی برای گسترش رفاه، امنیت و توسعه شبکه ارتباطی خود فعالیت می‌کردند.

به گفته وی، بعد ا زسیلک تا امروز فرهنگ ایرانی رشد پیدا کرده و اسلام که وارد ایران شد موجب رشد و تعالی بیشتر فرهنگ و تمدن اسلامی شد.

وی، با اشاره به اینکه تمدن اسلامی موجب بیداری و خیزش جهانی شده است افزود: با این خیزش رسالت جامعه شناسان بسیار مهم است و باید یک مدل توسعه اجتماعی بر پایه اصالت اسلامی پایه‌گذاری شود.

رئیس دانشگاه کاشان، نقش دانشگاهیان را در این زمان بسیار حساس دانست و اظهار داشت: باید تلاش شود تا در سال همت و کار مضاعف بنا به تأکید مقام معظم رهبری ساخت توسعه علمی ایران اسلامی را برپایه مدل بومی توسعه اجتماعی ارتقاء دهیم.

 

 

 

 

 

 


نظر شما :