مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران: ایران رابطه نزدیکی با برنامه‌های سازمان ملل در توسعه اجتماعی دارد

۲۹ فروردین ۱۳۸۹ | ۱۶:۳۵ کد : ۹۸۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۲۱۵

مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران گفت: ایران با فرهنگ و تاریخ بسیار غنی و تنوع فرهنگی رابطه نزدیکی با برنامه‌های سازمان ملل در رابطه با توسعه اجتماعی دارد.

 

 

 

دکتر چون لی‌هان در همایش ملی توسعه اجتماعی در دانشگاه کاشان افزود: این تنوع فرهنگی ایران تنها در آثار فرهنگی و تاریخی بناها و محیط‌های شهری و روستایی نیست بلکه ایران خانه اقوام مختلف از جمله آذری‌ها، کردها، عرب‌ها، بلوچ‌ها، آشوری‌ها، یهودی‌ها، بختیاری‌ها، لرها، خمسه‌ها، قشقایی‌ها و ... می‌باشد و تلاش کرده تا برابری برای اقوام و دسترسی به فرصت‌های اجتماعی را برای آنها فراهم کند.

وی اظهار داشت: برای توسعه پایدار به خصوص در حیطه تعلیم، تربیت، بهداشت و توسعه گروه‌های قومی باید رسوم فرهنگی، دانش، منابع فرهنگی و محیط آنها حفظ شود.

به گفته وی، یونسکو با همکاری ایران و دانشگاه‌های مختلف بسیار تلاش کرده تا مسایل مربوط به توسعه اجتماعی را حل کند و در حیطه‌های خاص به خصوص در زمینه‌های تعلیم و تربیت، آموزش ابتدایی، مدیریت محیط، تنوع فرهنگی، جامعه مدنی، برنامه‌ریزی شهری، حقوق بشر، مسایل اخلاقی و توسعه جوامع دانش‌بنیان برنامه‌ریزی کند تا جوانان توانمند و زنان در حیطه فرهنگی، علم، تکنولوژی و کارآفرینی برای توسعه و ارتقاء اجتماعی گام بردارند.

مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، برقراری همکاری بین‌المللی در زمینه‌های تعلیم و تربیت، علوم و فنون و ارتباطات را از اهداف سازمان ملل دانست و افزود: توسعه اجتماعی هسته مرکزی تمام برنامه‌های یونسکو است و ما با تأکید بر تعلیم و تربیت خاص و بسیج علم و سیاست برای توسعه پایدار و برخورد با چالش‌های اخلاقی و ایجاد تنوع فرهنگی و گفتگوی تمدن‌ها تلاش  می‌کنیم.

چون‌لی‌هان، با اشاره به اینکه توسعه اجتماعی و دستور کار نمایندگی سازمان ملل است اظهار داشت: نمایندگی‌های سازمان ملل تلاش دارند تا برنامه‌های توسعه و تحولات اجتماعی در زمینه‌های مختلف را با برنامه‌های راهبردی در سال‌های2008 تا 2013 ارتقاء دهد.

به گفته وی، فقر شدید و نادیده گرفتن حقوق مردم از جمله مسایل موجود است که سازمان یونسکو به دنبال سیاستگذاری مبتنی بر هر جامعه است تا با کمک مقامات محلی و ملی این سیاست‌ها را پیگیری ‌کند و چالش‌های اجتماعی و مسایل مربوط به آن را مورد بررسی قرار ‌دهد.

 

 

 

 


نظر شما :