عضویت بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه کاشان در کتابخانه بنیاد مطهر

۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۵ کد : ۹۷۷۲ اخبار دانشگاه معاونت فرهنگی
تعداد بازدید:۲۰۰۶

مسئول کتابخانه بنیاد مطهر دانشگاه کاشان گفت: کتابخانه بنیاد مطهر به بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه کاشان خدمات رسانی می کند.
زهرا چینی با بیان اینکه این کتابخانه در سال 1392، با مجموعه ای بالغ بر 4000 جلد کتاب به همت خیرین افتتاح شده است، افزود: با لطف و مساعدت همیشگی خیرین محترم تعداد منابع این کتابخانه رو به افزایش است به طوریکه در سال 1394، تعداد کتب این کتابخانه به 8000  جلد؛ در سال 1396 به 9300 جلد؛ و درسال 1397 به حدود 11000 جلد رسیده است.
وی اظهار داشت: در سال تحصیلی اخیر با توجه به کمبود منابع درسی در زمینه های علوم انسانی و ادبیات و زبان های خارجی، و براساس معرفی و صلاحدید استادان گروه های آموزشی دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، بیش از 110 عنوان (حدود 800جلد) کتاب به مجموعه کتابخانه اضافه شده است.

مسئول کتابخانه بنیاد مطهر دانشگاه کاشان میز امانت را از بخش های این کتابخانه ذکر کرد و افزود: این بخش از کتابخانه با توجه به داشتن بیش از 4000 عضو فعال، پرمراجعه ترین بخش کتابخانه است، به طوریکه در طول سال های 1394 الی 1396، بیش از 17800 تراکنش و در سال 98-1397 تعداد 8800 تراکنش امانت ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در دسترس قراردادن منابع راهنمایی دانشجویان و کاربران در استفاده از نرم افزار، پورتال و مجموعه کتابخانه و همچنین راهنمایی جهت ارائه منبع و نحوه استفاده از آنها، تسویه حساب با دانشجویان و خدمات ارجاعی از کارکردهای میز امانت است.

وی با اشاره به اینکه این کتابخانه با همت و سرمایه خیرین ارجمند آقایان سید مرتضی هاشمی و حاج مهدی کتابچی و با هدف  کمک به ارتقای علمی دانشگاه ها، ایجاد بستر مناسب جهت مشارکت خیّرین در نهضت نرم افزاری و جهاد علمی از طریق توسعه فضاهای پژوهشی، تحقیقاتی و کتابخانه و ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی، کتابخانه بنیاد مطهر تاسیس شده است افزود: این کتابخانه در صدد است با شناسایی و تامین کتب درسی دانشجویان و امکان امانت بصورت ترمی، به دانشجویان  به ویژه دانشجویان کم بضاعت - جهت تامین منابع علمی مورد نیاز کمک نماید تا گامی در جهت تقویت روحیه اعتماد به نفس و امید به آینده در پژوهشگران و دانشگاهیان بردارد.

مسئول کتابخانه بنیاد مطهر دانشگاه کاشان اظهار امیدواری کرد: باتوجه به جایگاه این کتابخانه در جهت تامین کتب درسی دانشجویان  کم بضاعت در حوزه های انسانی، فنی و مهندسی و هنر و افزایش روزافزون میزان مراجعه­ ی دانشجویان به این کتابخانه، به حول و قوه­ی الهی و با مساعدت و همراهی همیشگی خیرین ارجمند و مدد مسئولین محترم دانشگاه با  افزایش کمی و کیفی مجموعه، مسیر پیشرفت هر چه بیشتر این کتابخانه گشوده شود.

 

کلید واژه ها: کتابخانه بنیاد کتاب مطهر دانشگاه کاشان عضویت کتابخانه


نظر شما :