رئیس دانشگاه کاشان در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب مطرح کرد:

فلسفه ی وجودی تصفیه خانه فاضلاب شهری توجه به محیط زیست و توسعه پایدار است

۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۷ کد : ۹۷۰۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۴۶

توجه به فلسفه ی وجودی هر اقدام، مجموعه و سازمان ضامن پیشرفت جامعه و تعالی انسان است. در این راستا می‌توان گفت؛ فلسفه ی وجودی تصفیه خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری توجه به دغدغه‌های زیست محیطی و توسعه پایدار است.

به گزارش روابط عمومی آبفا کاشان، رئیس دانشگاه کاشان که به همراه جمعی از اعضای هیئت رئیسه و اساتید دانشگاه کاشان از فرآیند تصفیه فاضلاب کاشان بازدید می‌کرد با بیان این مطلب افزود: بنا بر تعریف کمیسیون جهانی محیط و توسعه که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شده است؛ «توسعه پایدار» فرآیندی است که استفاده از منابع، هدایت سرمایه گذاری ها، سمت گیری توسعه تکنولوژیکی ضروری است با نیازهای حال وآینده شهروندان سازگار باشد.

دکتر عباس زراعت افزود: بنابراین رسیدن به توسعه پایدار مستلزم درک صحیح از الزامات زیست محیطی و متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی آن منطقه است.

وی افزود: کاشان به لحاظ اقلیمی شهر کم بارش است که سالیان سال با بی‌آبی و خشکسالی دست به گریبان است. از این رو احداث و بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری و تصفیه خانه فاضلاب نه تنها در راستای بهداشت محیط و حفظ منابع ارزیابی می گردد، افزون بر این؛ به عنوان بازچرخانی آب و استفاده از پساب آن در حوزه‌های کشاورزی، فضای سبز و صنعت حائز اهمیت است.

زراعت تأکید کرد: تحقق اهداف نهایی و غایی احداث شبکه‌ جمع‌آوری فاضلاب شهری و تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان در گرو مشارکت همگانی شهروندان است که با اتصال شبکه فاضلاب خانگی به فاضلاب شهری به سرانجام مطلوب دست می‌یابد.

وی یادآور شد: ارتباط دانشگاه و شرکت آب و فاضلاب کاشان یک ارتباط ریشه‌دار، تحقیقاتی و مطالعاتی است که الحمدالله بسیاری از اقدامات پژوهشی که طی سالیان گذشته انجام گرفته است اکنون به بار نشسته و مردم و همشهریان عزیز از برکات آن بهره‌مند گردیده‌اند.

رئیس دانشگاه کاشان اعلام آمادگی کرد تا ظرفیت علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه کاشان در راستای رفع چالش‌های و آسیب‌های اجتماعی، زیست محیطی و دغدغه‌های مدیریت شهری به کار گرفته شود.


( ۱ )

نظر شما :