هم افزایی دانشگاه های یک منطقه باعث ارتقا جایگاه علمی و فرهنگی آن منطقه می شود

۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۴ کد : ۹۴۲۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۲۹
هم افزایی دانشگاه های یک منطقه  باعث ارتقا جایگاه علمی و فرهنگی آن  منطقه  می شود

رئیس دانشگاه کاشان گفت: هم افزایی دانشگاه های منطقه باعث ارتقا جایگاه علمی و فرهنگی آن منطقه می شود.

دکتر عباس زراعت در نشست چهارجانبه هیات رییسه دانشگاه های کاشان، علوم پزشکی، آزاد اسلامی و شهیدرجایی کاشان ، برگزاری این نشست ها را در راستای تبادل افکار و اندیشه ها و تجربیات اعضای هیات رییسه دنشگاه ها برای حل مشکلات جامعه لازم دانست و افزود: هدف اصلی جامعه‎ دانشگاهی باید توسعه و تعالی منطقه در همه‎ی زمینه‎ها  باشد و در این راستا   باید تعامل و همکاری و ارتباط متقابل دانشگاه‎ها به‎صورت مستمر، منسجم و کارآمد  وجود داشته باشد.

وی به پتانسیل ها و ظرفیت های مثبت دانشگاه های منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه ها در حل مشکلات  مسایل منطقه  و ارتقای جایگاه شهرستان  نقش بسزایی دارند.  

دکتر زراعت موازی کاری و سیاسی کاری را یکی از مشکلات دستگاههای اداری و اجرایی  منطقه دانست و خاطر نشان کرد: سیاسی کاری آفت توسعه است و دانشگاه ها باید حرفه ای کارکنند و در این زمینه می توانیم در یک فضای حرفه ای، آرام و ایمن وظایف خودمان را انجام دهیم.

وی  مسئولیت دانشگاه ها را در این برهه از زمان بسیارسنگین  دانست و خاطر نشان کرد:  پژوهش محوری  و جامعه محوری   باید از سیاست های اصولی دانشگاه ها باشد.

رئیس دانشگاه کاشان اظهار کرد: یکی از اساسی ترین و ریشه ای ترین نکاتی که  باید مورد توجه قرار گیرد این است که بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم .

وی با اشاره به نظر متخصصان توسعه، که جامعه به سمت حاکمیت اجتماعی و مجازی  پیش می رود و حاکمیت و اعتبارات دولتی دیگر معنایی ندارد، خاطر نشان کرد: اگر مردم به ما اعتماد کنند از نظر مادی نیز هزینه هایشان را تامین می کنند.مهم ترین مشکل دانشگاهها در زمان کنونی عدم جلب اعتماد مردم است و این اعتماد زمانی حاصل می شود که مردم احساس کنند دانشگاهها نیاز های جامعه را برطرف می کنند.نیاز جامعه امروز احساس رضایت است و رضایت با تکنولوژی و رفاه حاصل نمی شود بلکه باید امید و انگیزه به جامعه تزریق گردد که دانشگاهها و بویژه متخصصان علوم انسانی می توانند این رسالت را انجام دهند.

دکتر زراعت با بیان اینکه توسعه پایدار دو رکن مادی و معنوی دارد، افزود: باید دانشگاهیان تلاش کنند تا با هم افزایی  به سمت توسعه پایدار حرکت کنند.

رئیس دانشگاه کاشان نقش بانوان و کودکان را برای توسعه پایدار حایز اهمیت دانست و گفت: اگر بتوانیم به صورت  مشترک، مرکزی را برای آموزش بانوان و تربیت فرزندان ایجاد کنیم و بحث سلامت بانوان را  ارتقا  دهیم بهتر می توانیم به اهداف توسعه دست یابیم .

کلید واژه ها: توسعه پایدار دانشگاه کاشان دانشگاه علوم پزشکی نشست هم افزایی تعامل هم اندیشی توسه منطقه نشست چند جانبه تعامل با دانشگاه ها هم افزایی دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی کاشان دانشکده شهید رجایی نشست چهار جانبه با دانشگاه ها


نظر شما :