معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: سطح تشعشعات آنتن های مخابراتی مرتب پایش می شود

۲۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۸ کد : ۸۹۶۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۳۵۹
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: سطح تشعشعات آنتن های مخابراتی مرتب پایش می شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: سطح تشعشعات آنتن های مخابراتی بی تی اس(BTS) در شهرهای کشور بصورت مرتب پایش می شود.
دکتر حسین فلاح جوشقانی در پنجمین  کنفرانس ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یونساز و غیر یونساز در دانشگاه کاشان به بیش از 90 میلیون سیم کارت فعال در کشور اشاره کرد و افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور بالای 110 درصد و نسبت به میانگین جهانی بالاتر است.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 70 میلیون مشترک باند پهن تلفن همراه هم در کشور وجود دارد که در همه شهرهای کشور نسل سه و نسل چهار تلفن همراه وجود دارد که توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی خدمات ارائه می شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون نیز 70 هزار کیلومتر از جاده های اصلی و فرعی و ریلی کشور از پوشش آنتن دهی تلفن همراه برخوردار هستند.
وی بیان کرد: می کوشیم تا پایان سال 98 همه جاده های فرعی و اصلی مورد تایید وزارت راه و شهرسازی کشور از پوشش کامل مبتنی بر نسل سه و چهار اینترنت برخوردار شوند تا مردم بتوانند در جاده ها افزون بر سرویس های صوتی از سرویس های اینترنت و دیتا نیز بهره مند شوند.

مهندس فلاح به بیش از 66 هزار بی تی اس تلفن همراه در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از معضلات در توسعه شبکه تلفن همراه نگرانی  مردم در خصوص  مضر بودن پرتوهای این آنتن هاست.

وی اظهار داشت: بر این اساس سازمان انرژی اتمی به عنوان متولی قانونی و وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت باید اطلاعات درست به مردم در خصوص رفع این نگرانی به مردم ارائه دهند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: برنامه اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه پوشش سرویس های صوتی، تلفن ثابت، تلفن همراه واینترنت در مناطق روستایی کشور تا پایان سال 98 محقق کند.

وی با اشاره به اینکه دولت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از طریق منابعی که در اختیار دارد عمده سرمایه گذاری ها را در روستاها انجام می دهد تا این پوشش کامل شود، گفت: با توجه به توسعه هایی که از پیشتر با استفاده از منابع دولتی انجام شده است، هم اکنون افرون بر 43 هزار روستا زیر پوشش اینترنت قرار دارند

فلاح جوشقانی از توسعه پوشش اینترنت در تمام کشور و مناطق روستایی کمتر برخوردار را از جمله برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یاد کرد و گفت: هم اکنون پوشش ها در مناطق شهری کامل شده و هدف عمده این وزارتخانه بهیبنه سازی و بهبود کیفیت در جاده های کشور است.
وی همچنین در خصوص سرمایه گذاری برای ایجاد پوشش گسترده شبکه تلفن همراه در کشور برای سرویس دهی به همه مردم، یادآور شد: از ابتدا تاکنون افزون بر 300 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این حوزه انجام شده است که با توجه به شرایط کنونی و افزایش قیمتها امکان سرمایه گذاری بیشری نیز وجود داشته باشد.
وی افزود: دولت در پنج سال گذشته حدود 50 هزار میلیارد ریال برای شبکه مادر مخابراتی در شبکه های بین استانی، فیبر نوری بین استانی و دروازه های بین المللی هزینه کرده است که سرمایه گذاری بخشی خصوصی با بخش دولتی تکمیل کننده شبکه ارتباطی کشور است.

http://www.iribnews.ir/fa/news/2256408/700

 


نظر شما :