دانشجوی ممتاز دانشگاه کاشان بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شدند

۲۷ آبان ۱۳۸۸ | ۱۸:۱۲ کد : ۸۷۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۹۳

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه کاشان گفت: 35نفر از دانشجویان ممتاز این دانشگاه بدون آزمون ورودی در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شدند.

دکر حسین نعیمی افزود: از این تعداد، 22 نفر دختر و 13 نفر پسر هستند که 6 نفر در دانشکده علوم، 5 نفر در دانشکده شیمی، 11 نفر در دانشکده علوم انسانی، 12 نفر در دانشکده مهندسی و یک نفر در دانشکده معماری و هنر از مهرماه امسال مشغول به تحصیل شده‌اند.

وی اظهار داشت: مطابق آیین‌نامه ارائه تسهیلات به دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان، ده درصد دانشجویان برتر دوره شبانه و روزانه دوره کارشناسی بر اساس میانگین کل شرایط مقدماتی پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد را دارند که پذیرش نهایی این دانشجویان طبق آیین‌نامه برای هر رشته 10درصد ظرفیت پذیرش دانشجویان آن رشته از طریق کنکور سازمان سنجش می‌باشد.

دکتر حسین نعیمی با بیان این که این دانشجویان الزاماً در دوره روزانه می‌توانند ادامه تحصیل بدهند افزود: بر اساس مفاد این آیین‌نامه، دانش‌آموختگانی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که حداکثر با 8 نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند و صرفاً نیز در همان سال دانش‌آموختگی مشمول این تسهیلات می‌باشند.

مدیر دفتر استعدادهای درخشان تصریح کرد: علاوه بر دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی، رتبه‌های اول تا سوم جشنواره‌ جوان خوارزمی، جشنواره رازی، جشنواره فارابی و همچنین دانشجویان نمونه کشوری و سایر برگزیدگان مسابقات کشوری نیز می‌توانند بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شوند.

 

 

 


نظر شما :