عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در جمع برندگان فلوشیپ هامبولدت آلمان

۰۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۱ کد : ۸۶۱۰ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۵۳۴۸

دکتر محمد مهدی ابوالحسنی عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه کاشان  به عنوان یکی از برندگان فلوشیپ هامبولدت با اشتاین مایر رئیس جمهور فدرال  آلمان دیدار کرد.

طبق روالی که از سال 1955 در آلمان انجام می شود هر ساله رییس جمهوری فدرال آلمان میزبان برندگان فلوشیپ هامبولدت می باشد.

 بنیاد هامبولدت معتبر ترین سازمان حمایت از تحقیقات در آلمان می باشد که از محققان معتبر از تمام دنیا حمایت تحقیقاتی میکند. در میزان اعتبار این سازمان ذکر همین نکته کافیست که 55 نفر از برندگان جایزه نوبل قبلا برنده فلوشیپ هامبولدت شده اند.

این دیدار امسال نیز در روز 28 ژوییه در کاخ بلوییو برلین با سخنرانی رییس جمهوری آلمان فرانک والتر اشتاین مایر آغاز شد.

 وی در ابتدا ورود محققان به کشور آلمان را خوش آمد گفت و بیان کرد: "آلمان کشور علم و تحقیقات است و خواهد بود."

ریس جمهوری آلمان سپس با شاره به پیچیدگی های دنیای امروز اظهار کرد: "امروزه دانش باید فارغ از مرزها و با تبادل دانشمندان برای حل معضلات جهانی به پیش  میرود".

 آقای فرانک والتر اشتاین مایر همچنین افزود: "امروزه، بیشتر از همیشه، ما نیاز به موسساتی داریم که تبادل علم و درک جهانی را ارتقا می دهند. من از صمیم قلب از بنیاد الکساندر فون هومبولت که از علم بین المللی حمایت می کنند و شما را در آلمان گرد هم آورده اند تشکر میکنم."

وی سپس تصریح کرد: "من از شما دانشمندان میخواهم و شما را تشویق میکنم تا به به هر اندازه که ممکن است مردم را با پروژه و ایده ای که در مورد آن تحقیق میکنید آشنا کنید. قطعا آسان نخواهد بود تا با شخصی مانند من در مورد فیزیک مولکولی صحبت کنید اما من از شما میخواهم تا در جامعه حضور پیدا کنید و در هر مکانی درباره نقش علم با مردم صحبت کنید و ترویج دانش بدهید! شما به عنوان محققانی برجسته جامعه آلمان راغنی میکنید و مطمئنا جامعه آلمان نیز شما راغنی تر خواهد کرد."

بعد از این سخنرانی ریس جمهور به صحبت با تعدادی از محققان پرداختند و از نقطه نظرات آنها آگاه شدند.

در این دیدار محققانی از 80 کشور حضور داشتند که دکتر محمدمهدی ابوالحسنی از دانشگاه کاشان، دکتر مصطفی احمدی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پرفسور مجید نیری پور از دانشگاه صنعتی شیراز به عنوان برندگان فلوشیپ هامبولدت از کشور ایران بودند.

شایان ذکر است که نماینده بنیاد هامبولدت، خانم دکتر کرمر، اسفند ماه گذشته در دانشگاه کاشان سخنرانی و به معرفی این بنیاد برای اساتید دانشگاه کاشان پرداختند.

وی ابراز امیدواری کرد:محققان بیشتری از دانشگاه کاشان بتوانند از حمایت های این بنیاد برای انجام تحقیقات بین المللی بهره مند شوند.

http://www.bundespraesident.de/SharedDocs/Reden/DE/Frank-Walter-Steinmeier/Reden/2018/06/180628-Humboldt-Stipendiaten.html

www.bundespraesident.de: Der Bundespräsident  /  Reden / Stipendiaten der Alexander von Humboldt-Stiftung
Bundespräsident Frank-Walter Steinmeier hat am 28. Juni die Stipendiaten der Alexander von Humboldt-Stiftung in Schloss Bellevue empfangen. In seiner Ansprache sagte er: "Wissenschaft ist immer in Bewegung. Sie bringt keine endgültigen Wahrheiten hervor, sondern immer nur vorläufige Antworten auf konkrete Fragen. Gerade weil ihre Ergebnisse und Methoden immer wieder überprüft und auch korrigiert werden können und müssen, lebt Wissenschaft von einer rationalen Streitkultur – und gerade das verbindet sie mit der richtig verstandenen Demokratie."

 

 


( ۷ )

نظر شما :