رونمایی از سومین خودرو الکتریکی دوسرنشین ساخت داخل در دانشگاه کاشان

۳۱ شهریور ۱۳۸۸ | ۱۶:۱۷ کد : ۸۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۰۰

 

 

از سومین خودرو الکتریکی دوسرنشین ساخت داخل با نام «شاهب» در دانشگاه کاشان رونمایی شد.

مدیر تیم ساخت خودرو الکتریکی و دانشیار دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان گفت: این خودرو توسط 7 نفر از دانشجویان این دانشگاه به مدت 80 روز طراحی و ساخته شده است.

 

 

 

 

دکتر سعید گلابی، توان موتور این خودرو را 2/7 کیلووات در حالت معمولی و 14 کیلووات در مدت محدود ذکر کرد و افزود: این خودرو با سرعت 80کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

وی اظهار داشت: خودرو «شاهب» به وسیلة 8 باطری به مدت 6 ساعت می‌تواند شارژ باشد.

ایشان، ابعاد این خودرو را 3×5/1 متر ذکر کرد و گفت: شاسی این خودرو فولادی و بدنه آن از کامپوزیت و آلومینیوم ساخته شده است.

به گفته وی، برای ساخت این خودرو که تمام بدنه و قطعاتش تولید داخل است حدود یکصد میلیون ریال هزینه شده است.

 

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان در آیین رونمایی از این خودرو، ساخت این خودرو و کار این دانشجویان را نمونه‌ای از امنیت پایدار که مدنظر مقام معظم رهبری است، ذکر کرد و گفت: باید دانشجویان در عرصة علم و فناوری و پژوهشی تلاش کنند تا امنیت پایدار را برای کشور به ارمغان آورند تا کشور را از وابستگی به دیگر کشورها بی‌نیاز کنیم.

حسینعلی حاجی 700 واحد صنعتی از جمله شرکت خودروسازی و وجود 30 هزار دانشجو در کاشان را مهمترین ویژگی این شهرستان برای ارتقاء توسعه اقتصادی برشمرد و افزود: با تعامل دانشجویان با مراکز صنعتی می‌توان به امنیت و توسعه پایدار راه یافت.

 

 

رئیس دانشگاه کاشان هم در این آیین با تقدیر از مهندسان طراح و سازنده این خودرو گفت: این کار دانشجویان می‌تواند نویدساز توسعه علمی و اقتصادی دانشگاه و کشور باشد.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، ارتقای رشته‌های مرتبط با خودرو و ایجاد پژوهشکده خودرو را از چشم‌اندازهای آینده این دانشگاه ذکر و ابراز امیدواری کرد تا دانشجویان با ارتباط بیشتر با صنعت و کاربردی کردن فعالیت‌هایشان به سوی دانشگاه کارآفرین قدم بردارند.

ایشان آمادگی دانشگاه کاشان را برای ساخت و به کارگیری این خودرو در صنایع را اعلام کرد و افزود: این خودرو با توجه به اینکه بدون بنزین و سوخت کار می‌کند نقش بسزایی در رفع آلودگی زیست محیطی دارد.

 

 

مهدی مرادی، مهدی طاهرزاده، ‌مهدی غرویان، محمد زمانی،‌ حمیدرضا شهسواری، امیر پورخلیلی و احسان مالکی‌پور از دانشجویان رشته مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان با همراهی سه نفر از کارشناسان کارگاه‌های مهندسی، مهندس محمدرضا فتاح، علی عباسی و محمدرضا کریمی‌نژاد این خودرو الکتریکی را ساخته‌اند.

 

 

 

 

 

 


نظر شما :