معاونت طرح و توسعه در دانشگاه کاشان ایجاد شد

۰۴ مرداد ۱۳۸۸ | ۱۶:۰۸ کد : ۷۹۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۴۲

 

 

با معارفه دکتر عباس کتابی استادیار گروه مهندسی برق دانشکده مهندسی به عنوان اولین معاون طرح و توسعه، این معاونت رسماً از روز یکشنبه 4/5/88 در دانشگاه کاشان دایر شد.

رئیس دانشگاه کاشان در مراسم معارفه گفت: با توسعه دانشگاه نیاز به برنامه‌ریزی قوی‌تر احساس می‌شود و برای اینکه حجم بالای کارهای مختلف دانشگاه با ساماندهی بهتری صورت پذیرد این معاونت ایجاد شده است.

دکتر ساداتی‌نژاد نیاز به برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت، اولویت‌بندی در حرکت‌ها و برنامه‌ها با توجه به حجم زیاد آنها، نظارت بر عملکرد و ارزیابی بخش‌های مختلف دانشگاه، انجام برخی کارهای معاونت اداری و مالی که به علت ترافیک کاری در آن معاونت مغفول مانده است مانند مدیریت بهره‌وری، تحول اداری، کارگروه اصلاح الگوی مصرف و ... و پیگیری مصوبات سفرهای ریاست محترم جمهوری را از دیگر دلایل ایجاد این معاونت دانست.

رئیس دانشگاه کاشان افزود: ایجاد ارتباط منسجم‌تر با مجموعه‌های استانی و شهرستانی، برای مشارکت در برنامه‌ریزی و مدیریت جامعه و نیز جذب اعتبارات از دیگر موارد مورد انتظار از این معاونت جدید است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کمی از دانشگاه‌های کشور این معاونت را دارند گفت: البته این یک ضعف است و این ضعف باعث می‌شود برنامه‌‌ریزی و هدفمندی در برنامه کمتر وجود داشته باشد و ما امیدواریم با ایجاد این معاونت بستر مناسبی برای اعتلا و حرکت با برنامه‌تر دانشگاه کاشان فراهم آید.

رئیس دانشگاه با تشکر از زحمات مهندس حسین توفیقی و محمد عصاری در مدیریت‌های فنی و طرح‌های عمرانی و برنامه‌ریزی و توسعه اظهار امیدواری کرد با همراهی این دو مدیریت با دکتر کتابی، معاونت جدید طرح و توسعه به برنامه‌های تدوین شده خود دست یابد.

 

دکتر عباس کتابی نیز در این جلسه شرح مبسوطی از اهداف، وظایف و نمودار سازمانی معاونت طرح و توسعه را مورد اشاره قرار داد.

معاون طرح و توسعه، تبیین چشم‌انداز برنامه راهبردی، بهره‌مندی از تجربه‌های مدیریت انسانی متناسب، اصلاح ساختار و نظام مدیریتی، اصلاح نظام بودجه دانشگاه، تهیه اطلاعات و آمار، ارزیابی و برنامه‌ریزی کلی را از اهداف این معاونت یاد کرد.

دکتر کتابی سیاستگزاری و انتقال تجربه، تهیه و تدوین برنامه راهبردی، تهیه برنام‌های عملیاتی، مطالعه و برنامه‌ریزی برای اصلاح ساختار، مطالعه و برنامه‌ریزی برای اصلاح نیروی انسانی، ارتقاء کیفیت، طرح‌های نو و جدید، نظارت مستمر بر واحدها، بهبود نظام فناوری اطلاعات و ارتباطات، جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز، برنامه‌ریزی برای حفظ کرامت افراد و برنامه‌ریزی برای توسعه کالبدی و فیزیکی هدفمند، آموزش کارمندان، تهیه آیین‌نامه‌های داخلی و تدوین شاخص‌های توسعه دانشگاه را از وظایف معاونت طرح و توسعه عنوان کرد.

وی همچنین چارت سازمانی این معاونت را شامل مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه، مدیریت فنی و عمرانی، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و گروه نظارت و ارزیابی عملکرد دانست.

 

 

معاون طرح و توسعه گفت: شورای راهبری، شورای عمرانی، کمیسیون بهره‌وری و تحول اداری، کمیته ارزیابی عملکرد، کمیته نظام پیشنهادات، دبیرخانه کمیسیون دائمی هیأت امناء و هیأت اجرایی را شوراها و کمیته‌های وابسته به این معاونت هستند.

 

 


نظر شما :