راه‌اندازی دانشکده شیمی در دانشگاه کاشان

۳۱ تیر ۱۳۸۸ | ۱۷:۱۷ کد : ۷۹۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۱۹

 

 

دانشکده شیمی دانشگاه کاشان روز سه‌شنبه همراه با معرفی پروفسور محسن محسن‌نیا به عنوان رئیس این دانشکده آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه کاشان در این آیین، تأسیس دانشکده جدید شیمی در این دانشگاه را گامی مهم برای تحول و ارتقاء سطح علمی دانشگاه ذکر کرد و گفت: با تعامل اعضای هیأت علمی دانشکده‌های علوم و شیمی و با استفادة بهینه از پتانسیل‌های علمی باید در رشد و توسعه یافتگی این دانشکده گام برداشت.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، مطالعه و احداث ساختمان دانشکده شیمی را یکی از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور برای این شهرستان ذکر کرد و افزود: مطالعه احداث این دانشکده شروع شده که امید است با تخصیص اعتبار تا دو سه سال آینده ساختمان این دانشکده به بهره‌برداری برسد.

وی، با اشاره به اینکه حجم زیادی از تولیدات علمی کشور در رشته شیمی است اظهار داشت: حجم تولیدات علمی و کارهای تحقیقاتی پژوهشی رشتة شیمی با توجه به پتانسیل‌هایی که وجود دارد و با کاربردی کردن این رشته و ارائه طرح‌های تحقیقاتی شاهد توسعه تولیدات علمی این رشته باشیم.

رئیس دانشگاه کاشان سرمایه‌های عظیم منطقة کاشان از جمله دریاچة نمک را یکی از پتانسیل‌های مثبت برای کارهای تحقیقاتی دانشجویان رشته شیمی ذکر کرد و اظهار داشت: با ایجاد مرکز پژوهشی دانشکده شیمی و با تعامل با اساتید و دانشجویان رشته مهندسی معدن می‌توان علاوه بر ارزش افزوده و تحول اقتصادی، اشتغال‌زایی جوانان این منطقه را نیز فراهم کرد.

دکتر ساداتی‌نژاد، انتشار مجله علمی پژوهشی دانشکده شیمی و تعامل اعضای هیأت علمی دانشکده‌های علوم و شیمی را گامی مثبت برای ارتقاء سطح علمی این دانشگاه دانست.

 

 

پروفسور محسن محسن‌نیا به عنوان اولین رئیس دانشکده شیمی هم در این آیین ضمن بیان تاریخچه‌ای از دانشکده شیمی، گرایش‌های شیمی تجزیه، شیمی معدنی، شیمی آلی، شیمی فیزیک و شیمی کاربردی را گرایش‌‌های موجود در دانشکده شیمی ذکر کرد.

وی، راه‌اندازی سایت اینترنتی دانشکده جهت معرفی پتانسیل‌های موجود، ارتقاء سطح علمی و آموزشی دانشکده، برنامه‌ریزی در جهت ارتقاء سطح فعالیت‌های پژوهشی (بنیادی و غیربنیادی) تعامل بیشتر با دانشجویان، راه‌اندازی دوره‌های آموزشی مجازی با گرایش‌های مختلف، جذب نیروهای کارآمد بر اساس سیاستگذاری‌های کلان دانشگاه را از جمله اهداف خود ذکر کرد.

به گفته وی، تلاش در جهت افزایش فضای کالبدی دانشکده، پیگیری جهت تسریع ساخت ساختمان آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و برنامه‌ریزی جهت ارتقاء سطح فعالیت‌های فوق برنامه دانشجویان و جلب مشارکت آنها در زمینه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری را از دیگر اهداف ارتقاء این دانشکده است.

لازم به ذکر است رشته شیمی دانشگاه کاشان در سال 1357 در مقطع کارشناسی راه‌اندازی شد و از سال 1373 در مقطع کارشناسی ارشد و از سال 1383 در مقطع دکترا دانشجو پذیرفت و با توجه به وجود امکانات مطلوب دستگاهی و تجهیزاتی، اعضای هیأت علمی مجرب و تعداد دانشجویان این گروه به دانشکده شیمی ارتقاء یافت.

 

 

 


نظر شما :