دانشگاه کاشان و سن‌پترزبورگ روسیه تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۲۱:۴۹ کد : ۷۶۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۶۴

رئیس دانشگاه کاشان گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین این دانشگاه با دانشگاه پلی تکنیک شهر سن‌پترزبورگ روسیه امضاء شد.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، هدف از امضاء این تفاهم‌نامه را همکاری‌های علمی، آموزشی، صنعتی و فناوری ذکر کرد و افزود: با امضاء این تفاهم‌نامه همکاری‌های موجود بین دو دانشگاه در زمینه تبادلات دانشگاهی و فرهنگی از طریق کمک‌های دوجانبه آموزشی و پژوهشی ارتقاء می‌یابد.

وی اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه بر همکاری‌های دو دانشگاه در رشته‌های راهبردی مانند فناوری انرژی خورشیدی، فناوری نانو و تبادل دانشجو در مقطع دکترا بین دو دانشگاه کاشان و پلی‌تکنیک سن‌پترزبورگ تأکید شده است.

وی، فعالیت‌های پژوهشی مشترک شامل تبادل اعضای هیأت علمی و پژوهشگران، شرکت در سمینارها و گردهمایی‌های آموزشی، تبادل مواد آموزشی و گردهمایی‌های آموزشی، تبادل مواد آموزشی و اطلاعات دیگر، برنامه‌های آموزشی خاص کوتاه مدت، تبادل مدیر و کادر آموزشی و تبادل دانشجو و راه‌اندازی دوره‌های مشترک به ویژه نانو را از دیگر اهداف و موارد در این تفاهم‌نامه ذکر کرد.

دانشگاه پلی‌تکنیک سن‌پترزبورگ روسیه به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های صنعتی اروپا در زمینه دانش‌های پیشرفته به ویژه فناوری‌های مطرح قرن بیست و یکم مانند انرژی خورشیدی و فناوری نانو با مراکز علمی دانشگاه‌های ایران همکاری‌های خود را گسترش می‌دهد.

دانشگاه کاشان بیش از هفت هزار و 500 دانشجو و 150 عضو هیئت علمی دارد.

 

 

 

 


نظر شما :