گردهمایی مدیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های منطقه مرکزی در دانشگاه کاشان

۰۹ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۹:۰۳ کد : ۷۴۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۷۶

 

 

دومین نشست مدیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های منطقة مرکزی روز چهارشنبه 6/3/88 در دانشگاه کاشان برگزار شد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست، تشکیل مناطق هشت‌گانه (مناطق مرکزی) را گامی در راستای هم‌اندیشی و هم‌افزایی مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌‌ها ذکر کرد و گفت: انتخاب و نوع تقسیم این مناطق به گونه‌ای بوده است که حداکثر اشتراک‌ها در بین آنها باشد.

دکتر حسینعلی علیخانی افزود: به موازات مناطق هشت‌گانه،‌ ستاد عوامل اجرایی شاهد و ایثارگر در استان‌ها به منظور ایجاد وحدت رویه در دانشگاه‌های یک استان و استفاده از خرد جمعی در استان در حال شکل‌گیری است.

وی استفاده از امکانات دانشگاهی در سطح استان و تعامل و همکاری بین دانشجویان شاهد و ایثارگر را از دیگر مزایای این ستاد ذکر کرد.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری بیستمین گردهمایی مدیران شاهد و ایثارگر در تاریخ 12 تا 14 تیرماه سال جاری در دانشگاه اصفهان خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا برگزاری این نشست‌ها در راستای ارتقاء فعالیت‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر مثمر ثمر باشد.

دکتر علیخانی به تدوین آیین‌نامه کانون فرهنگی ایثار در نوزدهمین گردهمایی مدیران شاهد و ایثارگر در مشهد اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی و تشکیل چهار انجمن علمی، چهار انجمن فرهنگی، واحد آموزش و واحد انتشارات و روابط عمومی در این کانون، فعالیت‌ها و مشارکت دانشجویان شاهد و ایثارگر در فعالیت‌های فرهنگی ارتقاء می‌یابد.

به گفته وی، در آینده 30 تا 40 درصد بودجه فرهنگی مدیریت شاهد و ایثارگر در قالب فعالیت‌های کانون فرهنگی ایثار پرداخت خواهد شد.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این نشست، بیش از 250 دانشجوی شاهد و ایثارگر این دانشگاه را از یادگاران دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: همانگونه که شهدا و ایثارگران ما در جامعه منشأ تحول بودند فرزندان این انسان‌های شریف هم منشأ خیر و برکت و اثر ماندگار در کشور خواهند بود.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، با اشاره به اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر باید در کارهای فرهنگی سکان‌دار باشند افزود: رسیدگی به مشکلات و رفع نیازهای دانشجویان شاهد و ایثارگر و فراهم‌سازی فضای فرهنگی مناسب برای آنها ضروری است.

وی، به نخستین یادواره 21 شهید دانشجوی دانشگاه کاشان و خاکسپاری سه شهید گمنام در این دانشگاه در تاریخ پنجم و ششم اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: حضور این شهدا که استاد تمام معرفت، جاودانگی و ظلم‌ستیزی بودند به عنوان قطب‌نمای شرف و آزادگی هستند و کلاس درس عمومی معرفت و ایثارگری را برای ما در این دانشگاه به یادگار گذاشتند.

جواد نخی مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه کاشان هم برگزاری این نشست‌ها را با هدف کاربردی‌تر کردن اجلاس سراسری مدیران کل شاهد و ایثارگر، بیان مشکلات و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات و تبادل تجربیات ذکر کرد.

دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، هنر اصفهان، شهرکرد، اراک، تفرش، قم و کاشان در دومین نشست مدیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های منطقه مرکزی در دانشگاه کاشان حضور داشتند.

 

 

 


نظر شما :