کنفرانس ریاضی ـ شیمی دانشگاه کاشان از دید میهمانان خارجی این کنفرانس

۳۱ فروردین ۱۳۸۸ | ۲۰:۲۳ کد : ۷۱۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۳۲

برخی از استادان دانشگاه های اروپا که در دومین کنفرانس بین المللی و علمی ریاضی ـ شیمی دانشگاه کاشان شرکت کرده بودند، برگزاری این کنفرانس را بسیار عالی ارزیابی کردند

        معاون آکادمی علوم اروپا وسردبیر مجله معتبر بین المللی اروپا در این باره گفت: حضور دانشجویان علاقه مند به کارهای علمی و تحقیقاتی در این کنفرانس برای من بسیار شگفت انگیز بود.

«ایوان گوتمن» روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بسیار علاقه مند بودم تا در این کنفرانس حضور یابم و از نزدیک با استادان و دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی آشنا و کارهای علمی آنها را از نزدیک ببینم.

وی، دانشجویان علاقه‌مند، استادان برجسته، تیم‌های تحقیقاتی و داشتن دوره‌های تحصیلات تکمیلی را از نکات برجسته و مثبت دانشگاه کاشان دانست.

«ایوان گوتمن» درباره رشد علم در ایران اظهار داشت: من از 40سال گذشته تاکنون در این زمینه کار کرده‌ام و معتقدم در زمینه علوم ایران در سال‌های اخیر یک فعالیت بزرگ شروع شده است.

به گفته وی، افراد زیادی در پنج تا شش سال اخیر در زمینه علوم مختلف در ایران ظاهر شده‌اند و مقالات با ارزش زیادی دراین زمینه به چاپ رسیده که این برای علم ایران جای خرسندی است.

«مایکل ماری دزا» استاد دیگر دانشگاه‌های اروپا هم، کنفرانس کاشان را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: فکر نمی‌کردم این کنفرانس با این هماهنگی و با حضور جمع زیادی از دانشجویان برگزار شود و برگزاری خوب آن ما را شگفت زده کرد.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زندگی تحقیقاتی من، این برای نخستین بار است که می‌بینم، دانشجویان این اندازه به علم علاقه دارند و خوشحالم که بستر علم برای ادامه تحصیل دانشجویان در ایران فراهم است.

«مایکل دزا» از مسوولان خواست تا زمینه ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی را در خارج از کشور فراهم کنند تا آنها دانش‌های جدید را از دیگر کشورها نیز فراگیرند.

وی، نخستین سفر خود به ایران بویژه شهر کاشان و رفتار محبت آمیز دانشگاهیان را خاطره انگیزه دانست و افزود: برای سفر دوباره به ایران، اشتیاق بسیار دارم.

«تومیسلاوداسلیک» از دیگر استادان دانشگاه‌های اروپا نیز اظهار داشت: وقتی برای این کنفرانس دعوت شدم، خیلی افتخارکردم که به ایران بیایم و وضعیت علم در ایران را ببینم.

وی افزود: با شرکت در این کنفرانس، تحقیقات علمی دانشجویان ایرانی را بالاتر از انتظار خود دیدم و محیط علمی خوبی را در اینجا تجربه کردم.

وی گفت: چیزی که من را تحت تاثیر قرار داد، حضور و بحث علمی دوستانه دانشجویان بود که با جدیت و علاقه سؤال می‌کردند و در کسب علم با اشتیاق بودند.

به گفته وی، ایران در زمینه علوم خیلی جوان است، ولی خیلی خوب پیشرفت کرده است و با دستاوردهای فراوان، کارهای علمی را مجدانه دنبال می‌کند.

 

 

«تومیسلاو داسلیک» اظهار داشت: دانشگاه کاشان پتانسیل زیاد علمی دارد و اعضای هیات علمی، استادان و دانشجویان این دانشگاه خیلی جدی به کار علمی و پژوهش و پیشرفت علم می‌پردازند.

وی، قابلیت دانشجویان ایرانی را بسیار بالا دانست و ابراز امیدواری کرد، تا با همکاری دیگر کشورها، دانشگاه‌های مشترک بین دانشجویان ایرانی و خارجی ایجاد شود تا زمینه تبادل تجربیات علمی آنها فراهم شود.

دومین کنفرانس بین المللی و علمی ریاضی ـ شیمی از 25 تا 27 فروردین‌ماه، با حضور بیش از یکصد نفر از اندیشمندان و استادان و دانشجویان این رشته‌ها در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

 


نظر شما :