چهلم شهدای گمنام دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۴ فروردین ۱۳۸۸ | ۱۵:۱۳ کد : ۷۱۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۳۵

 

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان گفت: ایمان شهدا، ایمان لفظی، زبانی و شعاری نبود بلکه از همه وجود و خونشان در راه حفظ دین مایه گذاشتند.

آیت‌الله نمازی در مراسم چهلم شهدای گمنام دانشگاه کاشان افزود: این منطق شهید است که با ریختن خونش به پای شجره طیبه اسلام حقانیت اسلام را گواهی، تصدیق و شهادت می‌دهد.

وی با اشاره به واقعه عاشورا و شهادت طلبی امام حسین(ع) و یاران وفادارش گفت: شهید سه نوع رابطه دارد رابطه با خود، رابطه با خدا و رابطه با جامعه. آنچه مربوط به خودش است انجام وظیفه‌ای است که به آن باور و اعتقاد داشته است. رابطه او با خدا، خدا محوری و معامله کردن او با خداست و رابطه شهید با جامعه فدایی شدن او برای جامعه است؛ پس حیات جامعه وامدار شهید است.

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر این نکته که در همه فرهنگ‌ها و در بین همه جوامع انسانی کسانی که در راه احقاق حقوق یک ملت و ارزش‌های آن جان می‌دهند ارزشمند و دارای منزلت هستند؛ به منزلت و جایگاه شهیدان در اسلام اشاره کرد و گفت: شهید با فطرت و جان‌های انسان‌ها در تماس است و فطرت انسان‌ها همیشه مردان مجاهدی که در راه خدا قیام کرده‌اند را عزیز می‌شمارد.

آیت‌الله نمازی با اشاره به دفن شهدا در محیط‌های دانشگاهی گفت: قبور شهدا پایگاه تولید ایمان هستند و آنها با آرمیدن در دانشگاه با دانشگاهیان سخن می‌گویند و ما را به پاسداشت اهداف و آرمان‌های انقلاب و ادامه رسالت خودشان فرا می‌خوانند؛ چرا که راه تکامل نباید متوقف شود.

 

 

امام جمعه کاشان خاطر نشان کرد: مدفن شهدا آموزشگاه است آنها به ما می‌آموزند که برای اسلام و برای اخلاق تحصیل و تولید کنید و این یک توفیق و امتیاز است که یک دانشگاه میزبان پیکر مطهر شهیدان باشد.

وی در پایان با ذکر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری آن را مهمترین مسئله سال جاری دانست و با توجه به واجب عینی بودن انتخابات واجدین شرایط را به حضور پرشور در این عرصه دعوت کرد.

یادآور می‌شود در مراسم چهلم شهدای گمنام دانشگاه کاشان که در مسجد دانشگاه و در جوار آرامگاه سه شهید گمنام برگزار شد، جمع زیادی از مسئولان،‌ اساتید، دانشجویان، کارمندان دانشگاه و شهروندان کاشانی در آن شرکت داشتند.

 

 


نظر شما :