اصله نهال در دانشگاه کاشان غرس شد

۱۹ اسفند ۱۳۸۷ | ۲۱:۱۸ کد : ۶۹۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۶۷

 

 

به مناسبت هفته درختکاری 700 اصلی نهال با حضور رئیس، اساتید و کارکنان دانشگاه کاشان در محیط این دانشگاه غرس شد.

  رئیس دانشگاه کاشان در حاشیة این آیین،‌ توسعه، حفظ و احیاء فضای سبز این دانشگاه را مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولین فضای سبز دانشگاه دانست و گفت: با توجه به سرمازدگی و خشکسالی سال گذشته و خسارت بیش از پنج میلیارد ریالی به درختان و از بین رفتن آنها، خوشبختانه میزان سرانه فضای سبز این دانشگاه بیش از استاندارد ملی است.

 

 

 

 

مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان هم در آیین نهال‌کاری، با اشاره به اینکه نهال‌های غرس شده از نوع زیتون تلخ، کاج سوزنی، توت سفید و ... است افزود: این اقدام با هدف توسعه و ترویج فضای سبز، ایجاد محیطی سبز، با نشاط و سالم برای دانشجویان و کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود.

«محسن قرآنی‌نیا» افزود: با این اقدام، میزان فضای سبز دانشگاه از 29هکتار تا پایان سال 86 به 30 هکتار تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد.

ایشان، میزان سرانه فضای سبز این دانشگاه به ازای هر نفر را 44 مترمربع ذکر کرد و اظهار داشت: این در حالی است که میزان فضای سبز بر طبق استاندارد ملی 15 تا 20 مترمربع است.

 

 

 

وی، به آسیب‌دیدن و از بین رفتن بیش از دو هزار و 200 درخت و خسارت پنج‌میلیارد ریالی به سطح دو هکتار از فضای سبز دانشگاه بر اثر سرما و خشکسالی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری با جایگزین‌کردن دو هزار نهال جدید، دو هکتار از سطح آسیب‌دیده فضای سبز دانشگاه احیاء شده است.

قرآنی‌نیا خاطرنشان کرد: یک هزار و 200 اصله از این نهال‌ها، تولید فضای سبز دانشگاه و بقیه از سوی ادارات منابع طبیعی و شهرداری کاشان تأمین و خریداری شده است.

قرائت قرآن و شعرخوانی توسط نونهالان کانون هلال احمر از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

 


نظر شما :