رشته باستان‌شناسی در دانشگاه کاشان راه‌اندازی می‌شود

۱۳ اسفند ۱۳۸۷ | ۱۹:۵۱ کد : ۶۹۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۶۱

 

 

رئیس دانشگاه کاشان از راه‌اندازی رشته باستان‌شناسی در آینده‌ای نزدیک در دانشگاه کاشان خبر داد.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد پس از دیدار با دکترحسن فاضلی نشلی رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی که در دانشگاه کاشان صورت گرفت گفت: با تفاهم‌های انجام شده راه‌اندازی رشته باستان‌شناسی با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های باستان‌شناسی کاشان و امکانات موجود در دانشگاه کاشان به طور جدی در دستور کار این دانشگاه قرار گرفت.

در این دیدار که روز سه‌شنبه 13/12/87 با حضور دکتر ابوالقاسم دادور استادیار دانشگاه الزهرا و رئیس پیشین دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان، زهرا ساروخانی رئیس پایگاه پژوهشی سیلک، معاونین و رؤسای دانشکده‌ها و جمعی از مدیران دانشگاه کاشان در سالن کنفرانس دفتر ریاست این دانشگاه برگزار شد، دکتر فاضلی با تشریح استقبال محافل علمی و دانشگاهی جهان از رشته باستان‌شناسی و گرایش‌های تخصصی آن به ویژه نوع نگاه دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی به این رشته، اهمیت ایجاد رشته باستان‌شناسی در منطقه کهن کاشان را مورد تأکید قرار داد.

 

 

وی تپه‌های سیلک را یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری خواند و گفت: وجود این تپه باستانی و نیز آثار ارزشمند از دوره‌های مختلف تاریخی ضرورت تأسیس رشته باستان‌شناسی را در دانشگاه کاشان روشن می‌سازد. هرچند باید به موازات تأسیس رشته،‌زیر ساخت‌ها و ملزومات و امکانات مورد نیاز را فراهم کرد.

در پایان این نشست مقرر شد طرفین نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین پژوهشکده باستان‌شناسی و دانشگاه کاشان، برگزاری نشست‌های هماهنگی و تهیه طرح توجیهی برای تأسیس این رشته اقدام نمایند.

 

 


نظر شما :