همایش ملی فرهنگ و توسعه در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود

۰۷ دی ۱۳۸۷ | ۱۸:۰۷ کد : ۶۵۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۱۸

عضو هیأت مدیره انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، از برگزاری همایش ملی فرهنگ و توسعه در منطقه مرکزی ایران در دانشگاه کاشان خبر داد.

دکتر «محسن نیازی» هدف از برگزاری این همایش را، شناخت ظرفیت‌ها، ابعاد و مؤلفه‌های فرهنگی در مناطق مرکزی ایران، شناسایی تعاملات فرهنگ سنتی و مدرن و شناسایی نقش میراث فرهنگی و اجتماعی و مواریث ملی و اسلامی ذکر کرد.

وی اظهار داشت: بررسی وضعیت هویت و سرمایه اجتماعی و فرهنگی شهروندان به عنوان شاخص‌های فرهنگی توسعه، شناسایی مسایل بنیادین اجتماعی و فرهنگی به عنوان موانع اصلی توسعه، شناسایی چالش‌‌های سیاستگذاری فرهنگی در مناطق مرکزی ایران و تعمیق مبانی علمی و فکری فرهنگ توسعه در ایران با تأکید بر مناطق مرکزی ایران از دیگر اهداف این همایش است.

به گفت وی، علاقمندان شرکت در این همایش می‌توانند آثار خود را با محورهای شاخص‌ها، مؤلفه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و توسعه، نقش میراث کهن فرهنگی و اجتماعی مناطق مرکزی در توسعه کشور، مواریث ملی و اسلامی، نوآوری فرهنگی، بستر توسعه اجتماعی و فرهنگی، مطالعات تطبیقی ارتباطات فرهنگ سنتی و مدرن در منطقه مرکزی ایران به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

دکتر نیازی، تعامل قومیت‌ها و فرهنگ در منطقه مرکزی ایران، رویکردهای منطقه گرایی و ملی در عرصه سیاستگذاری فرهنگی، هویت و سرمایه‌ اجتماعی و فرهنگی، مشارکت اجتماعی و فرهنگی و توسعه، نقش صنایع بومی در توسعه مناطق مرکزی ایران، مسئله‌شناسی فرهنگی و چالش‌های سیاستگذاری فرهنگی در مناطق مرکزی ایران را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.

ایشان با اشاره به اینکه این همایش در تاریخ چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود افزود: علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را تا تاریخ 30 دی‌ماه سال جاری و اصل مقالات را تا بیستم فروردین ماه سال 88 به دبیرخانه ارسال کنند.

لازم به ذکر است پست الکترونیکی این همایش sociology@kashanu.ac.ir و نشانی الکترونیکی http://nsc09.kashanu.ac.ir است.

این همایش با همکاری انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و گروه جامعه شناسی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

 

 


نظر شما :