میزان طرح‌های ارتباط با صنعت دانشگاه کاشان در سال‌های ۸۷ و ۸۶ نزدیک به ۱۰ برابر بیست سال گذشته است

۰۴ دی ۱۳۸۷ | ۱۳:۱۱ کد : ۶۵۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۹۹

 

 

به مناسبت هفتة پژوهش از 26 پژوهشگر برتر دانشگاه کاشان روز سه‌شنبه 3/10/87 در تالار آزادی این دانشگاه تجلیل شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این آیین، رمز قدرت در دنیای امروز را علم ذکر کرد و گفت: باید تلاش شود با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال نوآوری و شکوفایی و دهة 30 ساله انقلاب به نام «عدالت و پیشرفت» به معیارها و اهداف واقعی انقلاب دست یابیم.

 

دکتر «سیدجواد ساداتی‌نژاد«» با ابراز خرسندی از رایج شدن گفتمان علم و دانایی و پژوهش در کشور ابراز امیدواری کرد تا هرچه زودتر در تدوین سند چشم‌انداز توسعه کشور به رتبة اول علمی در منطقه و جهان اسلام برسیم.

وی، دانشمندانی همچون غیاث‌الدین جمشید کاشانی، فیض کاشانی، ‌ملاحبیب‌ا... شریف را گنجینه‌ها و آثار درخشانی برای الگوپذیری کارهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان دانست و افزود: دانشجویان باید تلاش کنند با بهره‌گیری از آثار این دانشمندان شاخص‌های علمی و پژوهشی خود را ارتقاء دهند.

رئیس دانشگاه کاشان به رشد فزاینده تولیدات علمی پس ازانقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: ایران با توجه به شاخص‌ها از نظر شیب تولیدات علمی رتبه اول را درجهان دارد و مستندات علمی از 500 مقاله چاپ شده ISI ابتدای انقلاب به 12هزار مستندات علمی در سال گذشته رسیده است.

به گفته وی، یکی از نیازهای توسعه علمی کشورها تولید دانش بنیان است که با ارتباط دانشجویان با واحدهای صنعتی می‌توان رشد فزاینده و رونق علم و پژوهش در کشور را ارتقاء داد.

دکتر ساداتی‌نژاد، با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی دانشگاه جوابگوی نیاز کارهای پژوهشی دانشجویان و اعضاء هیأت علمی دانشگاه نیست به اعضاء هیأت علمی دانشگاه توصیه کرد تا بحث پژوهش را مستقل از بودجه مالی دانشگاه کنند و با ارتباط با واحدهای صنعتی و صنعتگران این مانع را برطرف کنند.

وی از تأسیس پژوهشکده انرژی و فرش در سال آینده خبر داد و گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده عملیات احداث این دو پژوهشکده در سال آینده شروع می‌شود.

معاونت پژوهشی دانشگاه کاشان هم در این آیین،‌اساتید و دانشجویان را موتور محرکه پژوهش ذکر کرد و گفت: با کاربردی کردن پژوهش باید در راستای رفع نیازهای جامعه و ارتقاء کشور گام برداشته شود.

دکتر مجید منعم‌زاده، به رشد فزاینده کارهای تحقیقاتی و پژوهشی اساتید و دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد مقالات ISI، 120 عنوان مقاله ارائه شده است و این تعداد نسبت به سال قبل 20درصد رشد داشته است.

به گفته وی در سال گذشته تعداد عناوین کتب تألیف شده از سوی اعضاء هیأت علمی این دانشگاه 50 عنوان کتاب، طرح‌های داخلی 30 عنوان، سایر مقالات چاپ شده در مجلات داخلی و غیر داخلی 50 مقاله ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان طرح‌های ارتباط با صنعت دانشگاه کاشان در سال‌های 87 و 86 نزدیک به 10 برابر بیست سال گذشته است و رشد یک هزار درصدی داشته است.

دکتر منعم‌زاده،‌کسب رتبة برتر علمی و پژوهشی مطالعات عرفانی، معرفی غرفة برتر دانشگاه کاشان در نمایشگاه‌های نوآوری و شکوفایی، رتبة دوم پژوهشی نانو در کشور، معرفی پژوهشگر برتر و دانشمند برتر از این دانشگاه را از جمله افتخارات این دانشگاه در سال جاری ذکر کرد.

مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه کاشان هم در این نشست، دانشگاه فرهنگ‌ساز، فناور و کارآفرین را سه پایه اصلی دانشگاه تمدن‌ساز در کشور دانست و گفت: توان نظریه‌پردازی، قدرت مسئله‌شناسی، تقویت و شناخت استعدادها و تربیت نیروی انسانی و معرفی مواریث و ترویج و نهادینه‌کردن علم در جامعه باید از وظایف و رسالت دانشگاه‌ها باشد.

دکتر محسن‌نیازی، توازن بین فن‌گرایی و فرهنگ‌گرایی، پیوند دو سویه بین جامعه و دانشگاه را ضروری دانست و افزود: مرکزی با عنوان ارتباط دانشگاه با جامعه برای رفع نیازهای اجتماعی و فرهنگی جامعه باید ایجاد شود.

به گفته وی، سرآغاز توسعه و پیشرفت و تحقیق در جامعه، داشتن انگیزة مصمم و اولویت‌بندی فعالیت‌هاست.

 

 

در این آیین دکتر مسعود صلواتی‌نیاسر (دانشمند برتر ایران)، دکتر محسن نیازی (پژوهشگر شاخص کشور)، دکتر حسین دهقانی، دکتر عبدالعلی رمضانی، دکتر عباس زراعت، دکتر علیرضا فولادی، دکتر سیدمحمد راستگوفر، دکتر احمد اکبری، دکتر محسن محسن‌نیا، دکتر مهران رضایی، دکتر سیدعباس طاهر و دکتر سیدعلیرضا اشرفی و مهندس سیدمهدی وحیدی‌پور هب عنوان پژوهشگران برتر اعضاء هیأت علمی دانشگاه معرفی شدند.

پژوهشگران برتر دانشجویی هم حسین شبانی، نوشین میر، مهسا میرزرگر، غلامحسین فتح‌تبار، فهیمه استرکی، ایمان توحیدیان، صادق ندیمی شهرکی و محمدرضا بابایی و محمدرضا لقمان استرکی انتخاب و لوح تقدیر و و جوایزی به آنها اهدا شد.

از فعالان مجله مطالعات عرفانی دکتر رضا روحانی، دکتر حسین حیدری و حسین عبدالهی نیز در این آیین تجلیل شد.

 

 


نظر شما :