دانشجویان ممتاز دانشگاه کاشان تقدیر شدند

۲۳ آذر ۱۳۸۷ | ۱۳:۴۷ کد : ۶۲۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۸۷

 

به مناسبت روز دانشجو از 157 دانشجوی ممتاز و برتر دانشگاه کاشان طی آیینی روز یکشنبه در تالار آزادی این دانشگاه تقدیر شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این آیین ضمن گرامیداشت 16 آذر به نام روز دانشجو، جنبش استکبارستیزی دانشجویان در برابر توطئه‌های دشمنان برای حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع از کیان میهن اسلامی حایز اهمیت دانست و گفت: همانگونه که دانشجویان قبل، ابتدا و بعد از انقلاب در تمامی صحنه‌ها از حماسه آفرینان بودند، هم اکنون هم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان مبارزات جنبش دانشجویی خود را تداوم بخشند.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، یکی از نیازهای پیشرفت جامعه را تلاش در عرصه‌های علمی ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد تا با رقابت دوستانه در محیط های علمی در رفع نیاز و توسعه کشور گام برداشته شود.

وی، با اشاره به فرارسیدن دهة چهاردهم انقلاب اسلامی و نامگذاری آن از سوی مقام معظم رهبری به نام دهة پیشرفت و عدالت، ‌وظیفة دانشجویان را خطیرتر از گذشته دانست و بومی‌سازی و جهاد علمی و جنبش نرم‌‌افزاری را به دانشجویان تأکید و خواستار شد.

معاون آموزشی دانشگاه کاشان هم در این آیین کسب مدارج علمی بالا و رتبه‌های برتر را به دانشجویان تأکید کرد و گفت بر طبق آیین‌نامه وزارت علوم دانشجویان ممتاز و معدل بالا می‌توانند بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شوند.

دکتر امیرحسین رسول‌نیا، انتخاب دانشجویان ممتاز امسال این دانشگاه را در نظرگفتن معدل دو نیمسال پایانی آنها برای دورة کارشناسی و نفرات اول ورودی هر گروه آموزشی برای کارشناسی ارشد ذکر کرد.

در این آیین از دانشکده علوم 18 دانشجو، ‌از دانشکده علوم انسانی 42 نفر، دانشکده معماری و هنر 20 دانشجو، دانشکده مهندسی 30 دانشجو به عنوان ممتاز معرفی شدند.

در دورة کارشناسی ارشد هم 11 نفر از دانشکده‌های علوم، ‌پژوهشکده علوم فناوری نانو، علوم انسانی و مهندسی پذیرفته شدند.

در این آیین از هفت نفر از پذیرفته‌شدگان مرحله نهایی و نیمه نهایی سیزدهمین المپیاد دانشجویی و غیر متمرکز دانشجویی کل کشور از این دانشگاه هم تجلیل شد.

چهار دانشجوی ممتاز شاهد و ایثارگر و هفت دانشجوی برگزیده در مسابقات قرآنی، یک نفر برگزیده هفتمین جشنواره معرفی پایان‌نامه‌ای برتر قرآنی و 15 دانشجوی ممتاز معرفی شده از طرف سازمان سنجش آموزش کشور در سال 87 در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دیگر تجلیل‌شدگان این آیین بودند.

 


نظر شما :