سمینار علمی طراحی پل بعثت در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۲ آذر ۱۳۸۷ | ۱۷:۲۹ کد : ۶۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۹۱

 

 

 

سمینار علمی کاوشی پیرامون ساخت و طراحی پل بعثت روز دوشنبه با حضور طراحان و مجریان این پل در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده معماری دانشگاه کاشان برگزار شد.

جواد مقصود رئیس کانون سنگرسازان بی‌سنگر کاشان،‌هدف از برگزاری این همایش را معرفی ارزش‌های مهندسی جنگ به نسل جوان و ارج نهادن به تلاش‌ها، حماسه‌ها و رشادت‌های دلاورمردان و غیرت‌مندان دوران دفاع مقدس ذکر کرد.

در این همایش مهندس حسینعلی عظیمی مدیر عامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر مرکز، ایجاد پل بعثت را از معجزات مهندسی دوران هشت ساله دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: عشق به اسلام، رمز پیروزی برادران جهادی در ساخت این پل بود.

وی اظهار داشت: برای راه ارتباطی بین ایران و شهر فاو که به دست رزمندگان اسلامی افتاده بود ایجاد پلی مستحکم برای حمل وسایل و امکانات و مهمات رزمی نیاز بود.

به گفته وی، برای ساخت این پل، نزدیک به پنج‌هزار لوله 12 متری با ضخامت 16 میلی‌متر که از جنس فولاد بود تا عمق دوازده متری اروند نصب شد. طول پل بعثت 900 و عرض آن 12 متر بود.

مهندس بنی‌هاشمی و مهندس درویش‌زاده هم در این سمینار علمی به تشریح شرایط عملیاتی منطقه والفجر هشت و جزئیات آن در سال 65 پرداختند. در این همایش از طراحان و مجریان پل بعثت تقدیر شد.

این سمینار با همکاری انجمن علمی معماری دانشگاه کاشان، ‌بسیج دانشجویی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان برگزار شد.

در این سمینار علمی فرماندار، رئیس دانشگاه کاشان و مسئولان جهاد سازندگی کاشان و آران و بیدگل حضور داشتند.

 

 

 

 


نظر شما :