برگزاری سمینار علمی بررسی آراء و اندیشه‌های مولی محسن فیض کاشانی در دانشگاه کاشان

۱۸ آبان ۱۳۸۷ | ۲۰:۰۹ کد : ۵۹۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۳۰

 

سمینار علمی بررسی آراء و اندیشه‌های مولی محسن فیض کاشانی روز شنبه در سالن دانشکده علوم دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان گفت: در این سمینار علمی مقاله‌های برگزیدة کنگره بین‌المللی علمی و پژوهشی مولی محسن فیض کاشانی ارائه شد.

دکتر رضا شجری افزود: فیض‌شناسان در این سمینار علمی آثار مولی محسن فیض کاشانی را در زمینه‌های مختلف فقه، حدیث، عرفان،‌اصول و فلسفه، اخلاق و ادبیات در قالب 10 مقاله ارائه دادند.

تطبیق بخش حدود لایحه قانون مجازات اسلامی با اندیشه‌های ملامحسن فیض کاشانی (دکتر عباس زراعت)، حدیث عشق در دیوان فیض کاشانی (دکتر خدابخش اسداللهی)، منابع فقه الحدیث در کتاب الوافی (دکتر علی‌محمد میرجلیلی)، بررسی دیدگاه انتقادی فیض از موضع اهل حدیث شیعه نسبت به اصولیان مکتب حله (علی معموری)، نگاهی به فیض گذری بر وافی (دکتر عبدالله موحدی محب) از جمله مقالات ارائه شده در این سمینار علمی بود.

در این سمینار همچنین مقاله‌های اتحاد عقل و نقل و شهود در اندیشه فیض (سعید شفیعی)، سلوک فکری فیض کاشانی (دکتر محمدصادق کاملان)، دفع شبة تعارض میان ادلة «امکان فهم مستقل آیات قرآن» و «منع از تفسیر به رأی» از نگاه فیض کاشانی(ره) و علامه طباطبایی(ره) (دکتر رحمت‌ا... عبدالله زاده)، تفسیر صافی و زمینه‌های اجتهاد در آن (دکتر حمیدرضا فهیمی‌تبار)، روش تربیت اخلاقی اجتماعی از منظر فیض کاشانی (دکتر علی کربلایی پازوکی) ارائه شد.

این سمینار علمی به مناسب برگزاری کنگره بین‌المللی علمی و پژوهشی مولی محسن فیض کاشانی و همزمان با هفته فیض در دانشگاه کاشان برگزار شد.

سخنرانی پروفسور «محمد لگنهوزن» پیرامون دیدگاه‌های فلسفی، زنگ فیض، شب شعر فیض، فیض و تفسیر قرآن و حضور دانشجویان در آرامگاه فیض از جمله برنامه‌های دانشگاه کاشان در هفته فیض است.

 

 


نظر شما :