اسلام‌شناس آمریکایی: فیض کاشانی در پرتو تعالیم دینی به کمالات رسید

۱۹ آبان ۱۳۸۷ | ۲۱:۵۴ کد : ۵۹۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۳۴

 

 

یک اسلام‌شناس آمریکایی گفت: مولی محسن فیض کاشانی در پرتو تعالیم دینی و اعتقادات مذهبی به مقامات و کمالات معنوی دست یافت.

دکتر «محمد لگنهاوزن» در دومین روز بزرگداشت هفته فیض در دانشگاه کاشان، حرکت علمی و تحقیقی فیض را در پرتو روایت و احادیث از جمله ویژگی‌های بارز ایشان است.

وی، با اشاره به تألیفات فیض در ابعاد مختلف حدیث، عرفان و فلسفه یادآور شد: شخصیت فیض بسیار جالب و بهترین الگو برای دانشجویان و دانش‌پژوهان است.

مدرس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، با تأکید بر ارتباط دین با حکومت و لزوم استقلال مراجع تقلید یادآور شد: دین باید در مسایل سیاسی و دولتی دخالت کند تا بتواند جامعه را در این زمینه به سوی خدا هدایت کند.

«پروفسور لگنهاوزن» در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات جدید رئیس جمهور آمریکا، انتخاب اوباما در مقایسه با رقیب انتخاباتی و رئیس جمهور سابق آمریکا برای جهان به ویژه ایران انتخابی بهتر و مناسب‌تر بود.

به گفته وی، با وجود جنبه‌های مثبت در اوباما اما حمایت شدید او از صهیونیست و اسرائیل از جمله ایرادات وارد بر اوست.

گفتنی است دکتر گری (محمد) لگنهاوزن مقالاتی را تحت عنوان، رابطه میان فلسفه و الهیات در عصر پسامدرن نقد و نظر، علامه طباطبایی و الهیات فلسفی معاصر، اسلام و اخلاق، امپریسیم و فلسفه اسلامی و مباحث جاری الهیات مسیحی در تفکر اسلامی ارائه کرده است و صاحب دو کتاب است.

 

 


نظر شما :