کسب رتبة دوم کشوری پایان نامه دکتری استادیار دانشگاه کاشان

۲۳ مهر ۱۳۸۷ | ۱۵:۰۵ کد : ۵۷۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۴۶۸

پایان‌نامة «زمینه‌های اجتهاد در مبانی و شیوه‌های تفسیر روایی امامیه» اثر «دکتر حمیدرضا فهیمی‌تبار» عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه کاشان رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

دکتر فهیمی‌تبار نویسندة این اثر پژوهشی، نو بودن این پژوهش در زمینة روش‌شناسی تفاسیر روایی را علت انتخاب این پایان‌نامه به عنوان رتبه دوم کشوری ذکر کرد و گفت: اگر اینگونه پژوهش‌ها در زمینه تفاسیر روایی متقدّم و متأخر گسترده‌تر شود بر دو عرصه حدیث و تفسیر اثر خواهد گذاشت.

به گفته وی، این تحقیق در پنج تفسیر علی بن ابراهیم قمی، عیاشی، نورالثقلین، البرهان و تفسیر صافی انجام و مبانی و شیوه (گرایش و روش) هر مفسّر استخراج و تحلیل شده است.

شایان ذکر است نقد واژگانی ترجمه‌های فارسی قرآن، قواعد تفسیر در تفسیر صافی، روش‌شناسی تفسیر منهج‌الصادقین، یلورالیم، غلو از نگاهی دیگر، روش‌شناسی تفسیر تسنیم از جمله مقالات ارائه شده به چاپ رسیده این پژوهشگر است.

همچنین «مقاله اجتهاد در تفسیر قمی و اجتهاد در تفسیر البرهان» هم اکنون در فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه الزهرا و فصلنامه علوم حدیث دانشگاه امام صادق(ع) زیر چاپ و مقاله عرفان در تفسیر صافی و اجتهاد در تفسیر نورالثقلین نیز در دست تهیه است.

دکتر فهیمی‌تبار، کسب موفقیت‌های تحصیلی دانشگاهی خود را مساعدت و تشویق‌های رئیس قبلی و جدید دانشگاه و استاد حجت‌الاسلام دکتر موحدی‌محب ذکر کرد و ابراز امیدواری نمود تا بتوان حدود 20 مقاله ارائه شده خود را در  مجموعه کتابی به چاپ برساند.

 

 


نظر شما :