برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه فیض کاشانی در دانشگاه کاشان

۱۷ مهر ۱۳۸۷ | ۲۱:۴۵ کد : ۵۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۲۷۰

با سفر آیت‌ا... امامی کاشانی رئیس کنگره بین‌المللی علمی و پژوهشی بزرگداشت ملامحسن فیض کاشانی در دانشگاه کاشان و دیدن امکانات از جمله سالن آمفی‌تئاتر جدید دانشگاه توسط ایشان، میزبانی این کنگره در روز هفدهم آبانماه جاری به دانشگاه کاشان رسید.

آیت‌ا... امامی کاشانی در جلسه‌ای که به این منظور با حضور رئیس دانشگاه کاشان، شهردار و جمعی از مسئولان ادارات کاشان در دانشگاه کاشان برگزار شد، ضمن برشمردن ویژگی‌های شخصیت ممتاز فیض کاشانی و نیز دلایل برپایی همایش گفت: معرفی این شخصیت بزرگ شیعی به جهانیان، زمینه‌سازی جمع‌آوری و احیا و چاپ آثار و تألیفات ایشان و آشنایی نسل جوان با این گنجینه‌های علم و اخلاق از هدف‌های این کنگره است.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در حاشیه این جلسه گفت: با حضور فیض‌شناسان و شخصیت‌های برجسته علمی ملی و بین‌المللی این کنگره از تاریخ پانزدهم آبان ماه در مدرسه عالی شهید مطهری تهران شروع می‌شود، شانزدهم آبان ماه در مدرسه دارالشفاء قم ادامه می‌یابد و هفدهم آبان ماه در دانشگاه کاشان به پایان می‌رسد.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، مولامحسن فیض کاشانی را از جمله عالمان و دانشمندان برجسته و نامی جهان اسلام در قرن یازدهم هجری ذکر کرد و گفت: این دانشمند بلند آوازه از مفاخر جهان تشیع است که قریب 200 جلد کتاب ارزشمند در زمینه علوم مختلف از جمله تفسیر، حدیث، فقه، اصول، عرفان، اخلاق و ادب از او به جا مانده است و برگزاری کنگره بین‌المللی ملامحسن فیض گامی در راستای پاسداشت و حفظ و احیاء آثار این فقیه، فیلسوف و حکیم نامدار است.

یاد آور می‌شود ملا محسن فیض کاشانی در سال 1007 ه‍‌.ق در کاشان متولد و در سال 1091 ه‍.ق در سن 84 سالگی پس از عمری مجاهدت علمی، تألیف آثار ارزشمند و تربیت شاگردان بسیار، در کاشان وفات یافت.

 

 


نظر شما :