کنفرانس فیزیک ایران در دانشگاه کاشان آغاز شد

۰۶ شهریور ۱۳۸۷ | ۱۳:۵۸ کد : ۵۴۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۷۱

 

کنفرانس فیزیک ایران روز دوشنبه با قرائت پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان آغاز شد.

در بخشی از این پیام که توسط دکتر محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزیر علوم قرائت شد آمده است: در سالی که مزین به نام نوآوری و شکوفایی است و مخاطب آن جامعه دانشگاه و دانشگاهیانند، با در نظر داشتن اندرزها و رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه تأکیدهای معظم له بر جنبش نرم‌افزاری، تربیت نیروی کارآمد و مولد، ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس، ایجاد فضایی پویا و پرنشاط و به روز کردن تحقیقات و مطالعات منطبق بر استاندادهای جهانی، وظیفه دانشگاهیان خطیرتر از گذشته نمود پیدا کرده است زیرا که اقتدار علمی و به تبع آن اقتدار ملی را بایستی رقم بزنند.

دکتر زاهدی، ضمن تقدیر از اساتید دانشگاهی که محیط را برای جذب نیروهای کارآمد جوان آماده کردند، خطاب به دانشجویان افزوده است: دانشجویان متعهد و با دانش ما نیز باید با شناخت رسالت و وظیفه خود و با نهایت بهره‌گیری از امکانات موجود، تعامل با اساتید، عضویت در انجمن‌های علمی و شرکت مستمر در همایش‌ها، در جهت شکوفایی علمی کشور گام بردارند و با توأم کردن دانش و معنویت، منش انسانی و اخلاق حرفه‌ای را سر لوحه فعایت‌های خود سازند.

رئیس انجمن فیزیک ایران هم در این آیین ضمن قدردانی از کمیته‌های مختلف جهت برگزاری این همایش گفت: نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته‌ایم.

 

 

دکتر عزت‌ا... ارضی، انجمن علمی فیزیک ایران را با 76 سال سابقه، از قدیمی‌ترین انجمن‌های علمی ایران برشمرد و گفت: جای بسی تأسف است که این انجمن با این سابقه هنوز دفتر ثابتی برای خود ندارد.

دکتر ارضی، با اشاره به اینکه فیزیک، ماده و قوة محرکه علوم است، همکاری بیشتر مسئولان مربوطه در راستای ارتقاء و شتاب بیشتر علوم را خواستار شد.

دبیر کمیته علمی کنفرانس هم در این آیین، کنفرانس فیزیک ایران امسال را از بزرگ‌ترین کنفرانس‌ها در ایران از نظر تعداد ارائه مقالات ذکر کرد و گفت: در این کنفرانس 688 مقاله رسید که نسبت به سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است.

دکتر کامران کاویانی افزود: در کنفرانس امسال 63درصد از مقالات ارائه شده پذیرفته و 33درصد مردود و 111 مقاله به صورت سخنرانی شفاهی و 350 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: باید تلاش شود تا از نظر کیفی مقالات ارتقاء یافته و عاری از هرگونه کپی‌برداری باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان و عضو کمیته اجرایی کنفرانس هم در این آیین به گزارشی از فعالیت‌های این کمیته پرداخت و گفت: از اواخر فروردین ماه فعالیت‌های اجرایی کنفرانس شکل گرفت.

دکتر مجید منعم‌زاده افزود: 840نفر تمایل به شرکت در این کنفرانس داشتند که رشد 60 درصدی تعداد مقالات را نشان می‌دهد.

وی، هدف از برگزاری این همایش را آشنایی پژوهشگران علم فیزیک در گرایش‌های مختلف و آشنایی با فعالیت‌ها و ارتباط بین دانشجویان و ارائه پژوهش و تحقیقات جدید ذکر کرد.

در این آیین اساتید و دانشجویان علم فیزیک ایران و انجمن‌های فیزیک سراسر کشور حضور دارند.

این همایش تا هفتم شهریورماه سال جاری در دانشگا کاشان ادامه دارد.


نظر شما :