دانشگاه کاشان و دانشگاه گیرنه قبرس تفاهم‌نامه همکاری بستند

۱۸ تیر ۱۳۸۷ | ۱۸:۳۰ کد : ۵۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۱۹

 

مدیر گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کاشان گفت: تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه کاشان و دانشگاه گیرنه قبرس (جی‌.ای‌.یو) امضاء شد.

دکتر جواد صفایی قمی افزود: با بازدید رئیس دانشگاه گیرنه (پروفسور حفظی دوغان) از دانشگاه کاشان و  برپایه  امکانات موجود در دو دانشگاه، زمینه همکاری بین دو مرکز علمی فراهم شد.

وی، هدف از این تفاهم‌نامه همکاری که به مدت پنج سال اعتبار دارد را گسترش مبادلات و همکاری‌های علمی و فنی، ارتقاء سطح تبادلات آموزشی و پژوهشی ذکر کرد.

به گفته وی، بر اساس این تفاهم‌نامه با مشارکت و تبادل اعضای هیأت علمی، دو دانشگاه می‌توانند از تجربیات و اطلاعات علمی همدیگر استفاده کنند.

دکتر صفایی، فعالیت‌ها و انتشارات مشترک را از دیگر موارد این تفاهم‌نامه ذکر کرد و اظهار داشت:

بر اساس این تفاهم‌نامه علاوه بر حمایت از تحقیقات مشترک دانش‌پژوهان، زمینة استفاده و تبادل امکانات دانشگاهی، آزمایشگاهی، کتابخانه‌ای و همچنین شرکت در کنفرانس‌ها، سمینارها و جلسات بین دو دانشگاه فراهم می‌شود.

به گفته وی، بر اساس این تفاهم‌نامه تبادل دانشجو بین دو دانشگاه انجام شده و دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی برای دوره‌های کوتاه مدت و دانشجویان دکترا به مدت شش ماه می‌توانند از امکانات دانشگاه‌های فوق‌الذکر استفاده کنند.

دانشگاه گیرنه در شمال قبرس، 6هزار دانشجو از 44 کشور جهان و از جمله 150 دانشجوی ایرانی دارد.

 


نظر شما :