مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه کاشان: رجوع به هوای نفس آغاز پیدایش فتنه‌هاست

۲۹ تیر ۱۳۸۷ | ۱۶:۱۶ کد : ۵۱۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۲۱

مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه کاشان گفت: رجوع انسان به هوای نفس و خارج شدن از مدار دین خدا آغاز پیدایش فتنه‌ها در جامعه است.

حجت‌الاسلام دکتر «عبدا... موحدی محب» در آیین جشن میلاد حضرت علی(ع) در تالار آزادی این دانشگاه افزود: پیروی انسان از هوای نفس که آفت عقل است موجب رها کردن کتاب خدا و گرایش به انحرافات اخلاقی و شیطانی و انواع بلاهای فرهنگی، اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه این جهان، جهان تکلیف، انتخاب و گزینش است اظهار داشت: همه مکتب‌های عالم متکشل از حق و باطلند و آنهایی که راه حق را طی می‌کنند نجات می‌یابند و پیروز می‌شوند.

دکتر موحدی، ضمن اشاره به ویژگی‌های حضرت علی(ع)، فرهنگ علوی و مکتب تشییع را از بارزترین فرهنگ‌ها و مکتب‌ها دانست و گفت: تشییع عنوان نیست، بلکه حقیقت و واقعیتی است که در شخصیت انسان‌ها منعکس می‌شود و ما باید به خود ببالیم که شیعه حضرت علی(ع) هستیم.

به گفته ایشان، راه انسان‌ها راه نهج‌البلاغه است و نهج‌البلاغه چیزی جز قرآن نیست و پیاده کردن فرهنگ علی و نهج البلاغه در زندگی انسان‌ها ضروری است.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این آیین، حضرت علی(ع) را شاهکار و عصاره خلقت ذکر کرد و گفت: تأمل در زندگی امام علی(ع) برای همة اقشار جامعه درس عبرت است.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد شجاعت، علم، مظلومیت، اخلاق، قرآن آموزی، صبر و ایثار را از جمله ویژگی‌های بارز حضرت امیرمؤمنان علی(ع) دانست و افزود: هر بخش از زندگی حضرت علی(ع) آموزه‌های بسیار درخشان و درس عبرت برای زندگی انسانهاست.

اجرای تئاتر، موسیقی، آیین قرعه‌کشی و اهداء جوایز از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

 

 


نظر شما :