همزمان با شصتمین سال همکاری ایران و یونسکو امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه کاشان و کمیسیون ملی یونسکو

۲۵ خرداد ۱۳۸۷ | ۲۰:۳۳ کد : ۵۰۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۷۶

 

رئیس دانشگاه کاشان از امضای تفاهم‌نامه بین این دانشگاه و کمیسیون ملی یونسکو خبر داد.

دکتر «سیدجواد ساداتی‌نژاد» گفت: این تفاهم نامه‌ها که با حضور دبیر کمیسیون ملی یونسکو در دانشگاه کاشان به امضاء رسیده است، در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، عرفان،‌ فرهنگی، تاریخی، نجوم و کاشان‌شناسی است.

به گفته وی، تهیه طرح توجیهی ایجاد کرسی فرش یونسکو در دانشگاه کاشان، طراحی جایزه بین‌المللی غیاث‌الدین جمشید کاشانی در ریاضی و نجوم، تعریف یک فعالیت بین‌المللی یا منطقه‌ای در زمینه اسانس‌های طبیعی و برگزاری مشترک همایش ملی بزرگداشت افضل‌الدین کاشانی در دانشگاه کاشان از جمله این تفاهم‌‌ها است.

ایشان، بررسی زمینه‌های برگزاری مشترک برنامه کاشان‌شناسی، برقراری ارتباط پژوهشکده انرژی دانشگاه با کمیته‌های مرتبط در کمیسیون ملی یونسکو، فعالیت مشترک در سال 2009 که توسط یونسکو سال نجوم نامیده شده در ساخت اسطرلاب و آموزش همگانی نجوم و همکاری در برگزار ینمایشگاه طرح و فرش کاشان در یونسکو را از دیگر موارد همکاری و مورد تفاهم بین دانشگاه کاشان و کمیسیون ملی یونسکو ذکر کرد.

 

 

دکتر ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد با انجام این تفاهم‌نامه‌ها و استفاده از پتانسیل‌های مختلف این دانشگاه زمینه شکوفایی و پویایی بیشتر این دانشگاه در ابعاد مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی فراهم گردد.

دکتر سعیدآبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو نیز با استقبال از ایجاد همکاری‌ها و تعامل بین کمیسیون ملی یونسکو و دانشگاه کاشان اظهار امیدواری نمودند تا کمیسیون مذکور نسبت به ارتقاء سطح همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، ارتباطات، علوم طبیعی و علوم اجتماعی انسانی دانشگاه را همراهی نماید.


نظر شما :