برگزاری همایش ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان در دانشگاه کاشان

۲۲ خرداد ۱۳۸۷ | ۲۱:۴۱ کد : ۵۰۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۷۵

 

همایش مشاورین و مسئولین امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان روز چهارشنبه در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

فرماندار کاشان در این همایش یکروزه، از عدم اجرایی‌شدن قوانین مربوط به امور ایثارگران در جامعه توسط مسئولین امر انتقاد کرد.

«حسینعلی حاجی» گفت: در حمایت و رفع مشکلات ایثارگران کمبود قانون نداریم بلکه مشکل، آن است که قسمت اعظم این قوانین توسط دستگاه‌های مسئول اجرا نمی‌شود.

وی افزود: مدیرانی که فرهنگ شهادت و ایثار را درک نمی‌کنند باید جایگاه و پست خود را رها کنند.

ایشان قسمت اعظم مسئولین را به دو دسته تقسیم و خاطرنشان کرد: دسته‌ای از مدیران دوران جنگ و آتش و شهادت را درک نکرده‌اند و گروهی هم آن دوران را درک کرده‌اند اما پیامدهای ناشی از آن برایشان عادی شده است.

به گفته وی، دسته اول انجام اقدامی برای ایثارگران را فعلی ناحق می‌پندارند و دسته دوم انگیزه خود را برای خدمت به ایثارگران از دست داده‌اند.

حاجی، استقلال فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه را حاصل تلاش و فداکاری ایثاگران دانست و ابراز امیدواری کرد: مسئولان امر با انجام وظایف خود و تلاش بیشتر در جهت رفع معضلات آنها دین خود را ادا کنند.

 

 

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این همایش ایثارگران را میراث ماندگار انقلاب و دوران دفاع مقدس برشمرد.

«دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد» رئیس دانشگاه کاشان نیز با اشاره به احترام ویژه‌ای که برخی از کشورها از جمله کشور روسیه به کشته‌شدگان خود در جنگ جهانی می‌گذارند افزود: با کمی تأمل و توجه می‌توان دریافت که شهدا و ایثارگران جامعه اسلامی ما شایسته احترامی بیش از این هستند.

به گفته ایشان حرمت به شهدا و ایثارگران باید در جامعه نهادینه شوند چرا که تمام اقشار جامعه در سطوح مختلف مدیون فداکاری و جانفشانی این عزیزان هستند.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به حضور پررنگ ایثارگران در دانشگاه کشاان یادآور شد: 45درصد کارکنان و اساتید  و 250 نفر از دانشجویان این دانشگاه از ایثاگران و فرزندان آنها هستند.

گفتنی است در این مراسم که با همکاری ارگان‌های مختلف شهرستان کاشان از جمله فرماناری، دانشگاه کاشان و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد، مشاور استاندار در امور ایثارگران و معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز حضور داشتند.


نظر شما :